Inlägg från: bubblebubbleanna |Visa alla inlägg
  • bubblebubbleanna

från tre till två sovstunder per dag

När började era barn sova två gånger per dag?
    Hur långa är dessa sovstunder?
    Vid vilka tider sover era barn på dagen?
    Vid vilken tid sover era barn för natten?

• Svar på tråden från tre till två sovstunder per dag
  • bubblebubbleanna
    SilverEmma skrev 2010-10-14 21:14:27 följande:
    Tja...vi har alltid lagt ungarna när de är trötta, inte när vi tycker att de borde sova. Hon hade helt enkelt inte behov av tre sovstunder längre.
    Okej, det var så jag tänkte också...min son har nämligen börjat tendera till att sova längre sovstunder - en på förmiddagen mellan 9-10,30 och en på eftermiddagen mellan 13-14,30. Han har tidigare även sovit en tupplur vid 16,30 och sen sover han för natten  vid 19. Men nu har han inte somnat vid 16,30 så jag antar att han får tillräckligt med sömn under de övriga sovstunderna.,,
  • bubblebubbleanna
    bubblebubbleanna skrev 2010-10-14 21:21:50 följande:
    Okej, det var så jag tänkte också...min son har nämligen börjat tendera till att sova längre sovstunder - en på förmiddagen mellan 9-10,30 och en på eftermiddagen mellan 13-14,30. Han har tidigare även sovit en tupplur vid 16,30 och sen sover han för natten  vid 19. Men nu har han inte somnat vid 16,30 så jag antar att han får tillräckligt med sömn under de övriga sovstunderna.,,
    Ska tilläggas att min son är fem och en halv månad :)
  • bubblebubbleanna

Såklart det inte finns några regler och att det är induviduellt från barn till barn. Men det är allt intressant och höra hur andra gått/går tillväga :) Är skönt att få bekräftat att man är på rätt spår...

Svar på tråden från tre till två sovstunder per dag