Mina döttrar bryr sig inte om mig
Hej,
jag har två vuxna döttrar som varken besöker eller ringer mig, trots att vi bor på samma ort. Detta gör mig ledsen och besviken. När jag har påpekat för dem att det vore trevligt om de kom och hälsade på någon gång, får jag höra att de har fullt upp. De säger att deras barn, som är mellan 0 och 4 år tar all tid, men att jag gärna får komma till dem.
Nyligen opererades jag och låg inlagd två nätter, inte ens då ringde de. Detta gjorde mig väldigt besviken, när jag hade kommit hem och ena dottern äntligen ringde, kunde jag inte låta bli att ifrågasätta vad för slags dotter hon är - som inte ringde när jag var på sjukhuset. Då blev hon istället arg på mig och sa att hon haft fullt upp.
Detta gör mig så ledsen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-15 20:47
Som några skriver kanske det ligger något annat bakom, därför har jag nu pratat med min ena dotter. Hon är tydligen väldigt irriterad över att jag inte bjöd barnbarnen på mitt födelsekalas. Jag tycker det är synd att man aldrig längre kan prata i lugn och ro med sina döttrar och deras män. Därför bjöd jag dem på restaurang för att få en lugn och mysig stund utan att bli avbruten av barnbarnen. Barnbarnen är snälla och goa men man vill ju kunna prata ostört ibland.