• Anonym (Besviken)

Mina döttrar bryr sig inte om mig

Hej,
    jag har två vuxna döttrar som varken besöker eller ringer mig, trots att vi bor på samma ort. Detta gör mig ledsen och besviken. När jag har påpekat för dem att det vore trevligt om de kom och hälsade på någon gång, får jag höra att de har fullt upp. De säger att deras barn, som är mellan 0 och 4 år tar all tid, men att jag gärna får komma till dem.  
    Nyligen opererades jag och låg inlagd två nätter, inte ens då ringde de. Detta gjorde mig väldigt besviken, när jag hade kommit hem och ena dottern äntligen ringde, kunde jag inte låta bli att ifrågasätta vad för slags dotter hon är - som inte ringde när jag var på sjukhuset. Då blev hon istället arg på mig och sa att hon haft fullt upp.
    Detta gör mig så ledsen.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-15 20:47

Som några skriver kanske det ligger något annat bakom, därför har jag nu pratat med min ena dotter. Hon är tydligen väldigt irriterad över att jag inte bjöd barnbarnen på mitt födelsekalas. Jag tycker det är synd att man aldrig längre kan prata i lugn och ro med sina döttrar och deras män. Därför bjöd jag dem på restaurang för att få en lugn och mysig stund utan att bli avbruten av barnbarnen. Barnbarnen är snälla och goa men man vill ju kunna prata ostört ibland.
  • Svar på tråden Mina döttrar bryr sig inte om mig
  • Mrs Charles
    Simsonen skrev 2010-10-15 22:57:04 följande:
    Tja eller också kanske du ska öppna ögonen lite. Ts har inte skrivit i tråden alls, ens från början. 
    Och de flesta föräldrar som sätter sig i en sån offeroll  som ts gör är helt omedvetna om sin egen medverkan i problemet. Om det är någon som spekulerar är det du.
    Nä tro det när man bara får skit kastat i ansiktet när man skriver om någon man mår dåligt över.
    Spekulerar - jag? Skulle inte tro det.
  • Anonym

Jag och min mamma har noll relation, det beror på så mycket, men mest av allt just nu är det för att jag har lessnat på att hon bara pliktskyldigast kommer när barnen fyller år, trodde verkligen jag skulle bli intressantare att besöka sen jag fick barn men inte...så det kan endast bli 2 besök per år här, och julafton har hon protesterat så emot att i år ska vi inte ses, för det är bara jobbigt dyrt osv, jag får alltid höra gnäll att jag inte kommer till henne osv, för nej, jag har lessnat, det är inte bara jag som ska se till att vi träffas, sen så får man aldrig kosta henne något, varken energi eller nån krona...barnen skriker hon på trots att dom aldrig ses, har noll i tålamos med dom för ingenting...

• Anonym

Jag har i stort sätt ingen kontakt alls med min pappa, är 20 år gammal och bor i samma hus som honom. Säger hej eller god morgon när jag ser honom första gången på dagen, men det är i stort sätt allt. Får bara ångest av att konversera med honom så då är det bättre att ignorera honom istället. Jag initierar aldrig en konversation med honom eftersom jag vet att han ändå bara kommer spåra ur. Har dock en väldigt bra relation till min mamma och min bror.

Detta betyder INTE att jag inte bryr mig om honom. Han kommer alltid vara min pappa och jag antar att han gjort vad han kan för mig, efter sin förmåga. Skulle han råka illa ut skulle jag inte må bra.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-10-16 02:34:12 följande:
    Jag har i stort sätt ingen kontakt alls med min pappa, är 20 år gammal och bor i samma hus som honom. Säger hej eller god morgon när jag ser honom första gången på dagen, men det är i stort sätt allt. Får bara ångest av att konversera med honom så då är det bättre att ignorera honom istället. Jag initierar aldrig en konversation med honom eftersom jag vet att han ändå bara kommer spåra ur. Har dock en väldigt bra relation till min mamma och min bror.

Detta betyder INTE att jag inte bryr mig om honom. Han kommer alltid vara min pappa och jag antar att han gjort vad han kan för mig, efter sin förmåga. Skulle han råka illa ut skulle jag inte må bra.
    pronomen "honom" i andra stycken var menat att syfta på pappan, inte brorsan.
  • Dizzykitty
    Anonym (varför?) skrev 2010-10-15 19:35:26 följande:
    Man ska vara lite försiktig när man uttalar sig - man kan ha massor av empati o respekt även om man inte ser det som en skyldighet att besöka sina föräldrar.

Att besöka någon pliktskyldigast kan vara betydligt värre än att inte besöka dom alls

Jag hoppas verkligen att mina två vuxna barn inte besöker mig av skyldighet utan att dom gör det av fri vilja och för att dom vill, jag hoppas desssutom att dom inte kommer på besök för att dom känner att det är payback time - den sortens besök vill jag nog helst slippa
    Hahaha..försiktig med vilket uttalande?!Och jag tycker inte att man har massor med empati om man inte kan besöka sina föräldrar.
  • Simsonen
    Mrs Charles skrev 2010-10-15 23:03:55 följande:
    Nä tro det när man bara får skit kastat i ansiktet när man skriver om någon man mår dåligt över.
    Spekulerar - jag? Skulle inte tro det.
    Hon fick inte skit över huvud taget utan synpunkter, men nu vet vi väl som är ts i båda trådarna
    Du vet, man behöver inte starta två mot trådar och sen argumentera som en tredje person för att ha nöje av familjeliv, det finns många intressanta trådar där man kan diskutera precis som den man verkligen är.
  • Matillin

Låter inte roligt ts
    Men jag har själv två små barn så jag vet hur det är med att inte få tiden att räcka till..
    Vardagkvällar är man ju alltid dödstrött och på helgerna är det ofta något uppbokat eller så vill man bara andas ut och umgås med sina barn.
    Jag träffar dock mina föräldrar väldigt ofta i perioder eftersom dom ofta kommer hit.
    Vi brukar kanske åka ut till dom var tredje fjärde månad eller så, det blir mer på semestern.
    Dom bor 45 min bilresa bort.
    Var det inte så för dig när du hade småbarn?
    Däremot pratar vi nästan dagligen i telefon, och när min mamma låg på sjukhus åkte jag dit så fort jag fick.

• Anonym (vilja)
    Anonym (Besviken) skrev 2010-10-15 12:43:49 följande:
    Hej,
    jag har två vuxna döttrar som varken besöker eller ringer mig, trots att vi bor på samma ort. Detta gör mig ledsen och besviken. När jag har påpekat för dem att det vore trevligt om de kom och hälsade på någon gång, får jag höra att de har fullt upp. De säger att deras barn, som är mellan 0 och 4 år tar all tid, men att jag gärna får komma till dem.  
    Nyligen opererades jag och låg inlagd två nätter, inte ens då ringde de. Detta gjorde mig väldigt besviken, när jag hade kommit hem och ena dottern äntligen ringde, kunde jag inte låta bli att ifrågasätta vad för slags dotter hon är - som inte ringde när jag var på sjukhuset. Då blev hon istället arg på mig och sa att hon haft fullt upp.
    Detta gör mig så ledsen.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-15 20:47

Som några skriver kanske det ligger något annat bakom, därför har jag nu pratat med min ena dotter. Hon är tydligen väldigt irriterad över att jag inte bjöd barnbarnen på mitt födelsekalas. Jag tycker det är synd att man aldrig längre kan prata i lugn och ro med sina döttrar och deras män. Därför bjöd jag dem på restaurang för att få en lugn och mysig stund utan att bli avbruten av barnbarnen. Barnbarnen är snälla och goa men man vill ju kunna prata ostört ibland.
    jag kan säga att jag inte häller gör det med mina föräldrar,, dom har varit rätt ointreserade själva.. så känner att det är jag som är dotter till er, ert barn,, borde ni inte vara intreserade... så det kan gå.. välldigt länge,, o det har jag varit lite lessen över. men känner att nu har jag o min sambo snart barn,, o nu är situationen helt annurlunda,, dom ringer o bryr sig,, undrar o längtar. o detta gör mig väldigt glad,, detta kan göra så att jag känner för att ringa o höra hur det är med dom osv.. alla kan ändra sig =) (om viljan finns)

men en sak är säker mina barn ska aldrig känna sig så som jag känt mig,

Tror att det ligger besvikelse bakom dina barns beteende eller nått annat som ligger o gror.. sätt dig o prata ut med dina barn, fråga dom hur dom känt under deras uppväxt, hur dom tycker du är nu, osv..  

lycka till 
  • Anonym (vilja)

PS

har inte läst hela tråden 

• mirlow
    Mrs Charles skrev 2010-10-15 22:41:10 följande:
    Ja när jag svarar i en tråd så utgår jag från vad som står i Ts. Eftersom de har kontakt och det inte framgår i Ts att de har något bakomliggande skit bakom sig (som uppenbarligen du har med din pappa) så tycker jag att det är skit att man inte hör av sig eller kan vara med som stöd när det gäller en operation, som Ts kanske var orolig över.
    Men så har jag haft en bra uppväxt och låter inte småskit ligga och ruttna i min relation till mina föräldrar heller.

Att sedan posta andra trådar och sitta och spekulera i om det är Ts dotter som startat den? Get a life hörni.
    Tråden postades eftersom jag läste den häromdagen och det var vissa likheter. Hade TS svarat hade hon kanske gett oss klarhet i om det var hennes dotter eller bara någon med väldigt lika problem.
    Sedan har TS försvunnit i båda trådarna vilket även jag anser märkligt.

Sedan är det heller inte alla som bara har lite småskit, själv blev jag misshandlad som barn av min styvmamma medans min pappa stod och såg på utan att ingripa. Kan säga att jag har skurit all kontakt med min pappa, bryr mig inte ett dugg om vad som händer med honom...
  • Mrs Charles
    Simsonen skrev 2010-10-16 08:41:52 följande:
    Hon fick inte skit över huvud taget utan synpunkter, men nu vet vi väl som är ts i båda trådarna
    Du vet, man behöver inte starta två mot trådar och sen argumentera som en tredje person för att ha nöje av familjeliv, det finns många intressanta trådar där man kan diskutera precis som den man verkligen är.
  • Mrs Charles
    mirlow skrev 2010-10-16 20:35:48 följande:
    Tråden postades eftersom jag läste den häromdagen och det var vissa likheter. Hade TS svarat hade hon kanske gett oss klarhet i om det var hennes dotter eller bara någon med väldigt lika problem.
    Sedan har TS försvunnit i båda trådarna vilket även jag anser märkligt.

Sedan är det heller inte alla som bara har lite småskit, själv blev jag misshandlad som barn av min styvmamma medans min pappa stod och såg på utan att ingripa. Kan säga att jag har skurit all kontakt med min pappa, bryr mig inte ett dugg om vad som händer med honom...
    Ja, men då har du ju skurit av kontakten med din pappa? Det kallar jag knappast småskit.
    Det jag menar är att har man en fungerande relation till sina föräldrar så låter man väl inte småsaker stå ivägen för att visa sin omsorg om dom i svåra perioder, det är en helt annan sak än att ha tunga grejer i bagaget till dne grad att man inte alls har kontakt.
Svar på tråden Mina döttrar bryr sig inte om mig