• Anonym (Besviken)

Mina döttrar bryr sig inte om mig

Hej,
    jag har två vuxna döttrar som varken besöker eller ringer mig, trots att vi bor på samma ort. Detta gör mig ledsen och besviken. När jag har påpekat för dem att det vore trevligt om de kom och hälsade på någon gång, får jag höra att de har fullt upp. De säger att deras barn, som är mellan 0 och 4 år tar all tid, men att jag gärna får komma till dem.  
    Nyligen opererades jag och låg inlagd två nätter, inte ens då ringde de. Detta gjorde mig väldigt besviken, när jag hade kommit hem och ena dottern äntligen ringde, kunde jag inte låta bli att ifrågasätta vad för slags dotter hon är - som inte ringde när jag var på sjukhuset. Då blev hon istället arg på mig och sa att hon haft fullt upp.
    Detta gör mig så ledsen.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-15 20:47

Som några skriver kanske det ligger något annat bakom, därför har jag nu pratat med min ena dotter. Hon är tydligen väldigt irriterad över att jag inte bjöd barnbarnen på mitt födelsekalas. Jag tycker det är synd att man aldrig längre kan prata i lugn och ro med sina döttrar och deras män. Därför bjöd jag dem på restaurang för att få en lugn och mysig stund utan att bli avbruten av barnbarnen. Barnbarnen är snälla och goa men man vill ju kunna prata ostört ibland.
  • Svar på tråden Mina döttrar bryr sig inte om mig
  • Shasti

Brukar du besöka dem? Brukar du ringa dem? Brukar du erbjuda dig att hjälpa till med barnbarnen?

• Anonym

det låter som om du är fyrtiotalist jag känner igen min egen mamma och pappa i det som du skriver
    ni är vana att alla ska göra som ni vill när ni vill
    mina föräldrar hör inte ens av sig när jag fyller år om de ska träffa vänner eller göra något annat
    i år fick jag faktiskt en present av min mamma rödbetor som hon hade plockat ur landet (jag gillar inte rödbetor)
    jag tar det med en klackspark för jag har en egen underbar familj men mina föräldrar ska inte tro att jag finns för dom när de vill 

• Simsonen
    Mrs Charles skrev 2010-10-15 17:55:22 följande:
    Men seriöst, nog FASEN ringer man väl och hör hur ens mamma mår om hon ska/just blivit opererad?
    Fyfasen vad sur jag blir.
    Varför det? Hur ska vi veta vad som ligger bakom att de inte ringde?
    Hade min pappa åkt in på sjukhus för en allvarlig form av cancer hade jag ändå inte ens övervägt att ringa. 
  • Anonym (varför?)
    Dizzykitty skrev 2010-10-15 17:40:36 följande:
    Vadå varför?!För att i dom allra flesta fall så har ens föräldrar gjort nåt för en.Och jag tycker att det är själviskt att låta sina föräldrar bara sitta och känna sig bortglömda.Men vi har ju alla mer eller mindre empati och respekt i kroppen.För aldrig i helvete att jag skulle sitta och låta min mamma känna sig ensam!
    Man ska vara lite försiktig när man uttalar sig - man kan ha massor av empati o respekt även om man inte ser det som en skyldighet att besöka sina föräldrar.

Att besöka någon pliktskyldigast kan vara betydligt värre än att inte besöka dom alls

Jag hoppas verkligen att mina två vuxna barn inte besöker mig av skyldighet utan att dom gör det av fri vilja och för att dom vill, jag hoppas desssutom att dom inte kommer på besök för att dom känner att det är payback time - den sortens besök vill jag nog helst slippa
  • Anonym (Varför??)

Låter ungefär som mig och min mammas relation! Eller relation och relation, hon är min biomamma-that´s it! Mamma har hon nästintill aldrig varit (förutom i två år efter pappas död innan hon träffade en ny och försvann till 95% ur mitt liv!). Alla har inte en mor-dotter relation...och så är det förmodligen med Ts och hennes döttrar också! Den lilla tid jag har över väljer jag att INTE spendera med min mamma...

• sirisdotter
    mirlow skrev 2010-10-15 21:22:05 följande:
    Jag såg denna tråd häromdagen, vet inte om det är din dotter TS, men annars har du synen på det andra hållet.
    Och vad som binder en biologiskt med någon betyder ingenting, allt handlar om vem som varit där. Blod är inte alltid tjockare än vatten...

www.familjeliv.se/Forum-4-51/m55012052-1.html
    Verkar faktiskt som om det kan vara en av döttrarna...
  • Simsonen

Med tanke på att ts inte skrivit i sin egen tråd tycker jag det hela känns rätt skumt.

• Mrs Charles
    Simsonen skrev 2010-10-15 19:21:56 följande:
    Varför det? Hur ska vi veta vad som ligger bakom att de inte ringde?
    Hade min pappa åkt in på sjukhus för en allvarlig form av cancer hade jag ändå inte ens övervägt att ringa. 
    Ja när jag svarar i en tråd så utgår jag från vad som står i Ts. Eftersom de har kontakt och det inte framgår i Ts att de har något bakomliggande skit bakom sig (som uppenbarligen du har med din pappa) så tycker jag att det är skit att man inte hör av sig eller kan vara med som stöd när det gäller en operation, som Ts kanske var orolig över.
    Men så har jag haft en bra uppväxt och låter inte småskit ligga och ruttna i min relation till mina föräldrar heller.

Att sedan posta andra trådar och sitta och spekulera i om det är Ts dotter som startat den? Get a life hörni.
  • Simsonen
    Mrs Charles skrev 2010-10-15 22:41:10 följande:
    Ja när jag svarar i en tråd så utgår jag från vad som står i Ts. Eftersom de har kontakt och det inte framgår i Ts att de har något bakomliggande skit bakom sig (som uppenbarligen du har med din pappa) så tycker jag att det är skit att man inte hör av sig eller kan vara med som stöd när det gäller en operation, som Ts kanske var orolig över.
    Men så har jag haft en bra uppväxt och låter inte småskit ligga och ruttna i min relation till mina föräldrar heller.

Att sedan posta andra trådar och sitta och spekulera i om det är Ts dotter som startat den? Get a life hörni.
    Tja eller också kanske du ska öppna ögonen lite. Ts har inte skrivit i tråden alls, ens från början. 
    Och de flesta föräldrar som sätter sig i en sån offeroll  som ts gör är helt omedvetna om sin egen medverkan i problemet. Om det är någon som spekulerar är det du.
Svar på tråden Mina döttrar bryr sig inte om mig