Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Frågor, v33+0-36+0

Har två barn som föddes i v. 35+0 resp. v35+3.

Hur fick ni föda?
    Fick vattenavgång med båda. Ingen vet varför båda föddes för tidigt men förmodligen vill inte min kropp vara gravid längre än så Med sonen gick vattnet på morgonen, blev inlagda på förlossningen och han föddes på kvällen dagen efter.
    Med dottern gick vattnet vid middagstid, åkte till förlossningen runt 17 tiden, blev inlagda, fick värkar runt kl 22 och kl 1.37 föddes hon,

Hur stor var bebisen, vikt och längd?
    Sonen vägde 2160 g och var 44 cm.
    Dottern vägde 2260 g och var 44 cm.

Skrek bebisen direkt?
    Ja.

Fick ni upp bebisen på bröstet?
    Ja båda två åkte direkt upp.

Vilken vård behövdes?
    När sonen var född hamnade vi på BB, vi var där i 3 dagar sen började han bli svag, orkade inte äta och höll inte värmen, så vi skickades till Neo där han fick ligga på värmemadrass, sola bort gulsot några omgångar och blev sondmatad.

Med dottern räckte det med BB, inget fel på henne förutom att vi fick ge tillägg. 2:a dagen började hon bli lite gul så hon fick sola i 1 dygn sen åkte vi hem.

Hur länge fick ni stanna på sjukhuset?
    Sonen: 3 dagar på BB sen 15 dagar på Neo.
    Dottern: 3 dagar på BB. 

Fick barnet några komplikationer?
    Nej.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • ängeln83
    HakunaMatata skrev 2010-10-28 11:52:56 följande:
    Liam ska våran lilla prins oxå heta :) Super fina namn på dina barn!
    Härligt att det gått bra!

Är det vanligt att stanna 15 dagar som ni fick göra när man föder i vecka 35 ?

Kram
    Åh tack
    Vi är super nöjda med våra namnval

Alltså jag vet inte, det beror nog helt på. Båda mina barn föddes ju vid ungefär samma tidpunkt och var ungefär lika stora men Liam var ju svagare och Meja precis som vilken nyfödd som helst.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
Svar på tråden Frågor, v33+0-36+0