• Förälskad

Allvarlig, 2,5 åringar är ju pesten själv. Jag dör!!!

Ojojoj, jag misstänker att jag inte är världens sämsta mamma, men nästan. Gud va galet jobbigt det är med en tjej som har stark vilja och är 2,5 år. Hon testar gränserna hela tiden och då menar jag verkligen hela tiden. Allt är dessutom hennes, precis allt. Hon puttar lillebror och slår honom av ren avundsjuka och jag försöker verkligen göra allt för att hon ska känna sig omtyckt och minst lika viktig.

Är alla 2,5 åringar såhär?? Hon är så jobbig, alltså skitjobbig och jag blir ju helt slut.

Hon gnäller mycket också, gnäll gnäll gnäll.. Jag vi ha... Jag vill inte ha.. HELA TIDEN!!

Pust!

• Svar på tråden Allvarlig, 2,5 åringar är ju pesten själv. Jag dör!!!
  • brünnhilde

Nej. Alla är inte sådana.  Men de finns, det är helt normalt och kan vända när som helst.

• Förälskad
    brünnhilde skrev 2010-10-15 17:14:48 följande:
    Nej. Alla är inte sådana.  Men de finns, det är helt normalt och kan vända när som helst.
    Åååååå, va härligt.. Hoppas det blir snart i sånt dall!!
  • Ceka86

min son som är snart 5 år har blivit sån nu... han gnäller o protesterar.... det e bara en trots period.... går särket över snart

• lövet2

Vid 2½ år börjar trotsåldern. En intressant tid minst sagt!

Sänk kraven och bråka inte om sådant som egentligen är oviktigt. Inrikta dig i stället på viktiga saker som att inte slå lillebror eller andra människor ...

• Förälskad

Haha... Ååååååå.. Så härligt.. Trots.... Kräks

• Prospero

Läs Trotsboken! Det hjälper lite. Och personligen funderar jag på att skaffa hörselkåpor så inte gnället går in i ryggmärgen. Man blir verkligen tokig ibland men det är ju så de är...

• Förälskad
    Prospero skrev 2010-10-24 17:05:05 följande:
    Läs Trotsboken! Det hjälper lite. Och personligen funderar jag på att skaffa hörselkåpor så inte gnället går in i ryggmärgen. Man blir verkligen tokig ibland men det är ju så de är...
    Ja, eller härselproppar som inte syns så bra.. Det vore inte alls dumt!!
  • Loriyana

Jag använder mig av öronproppar

• Fr1dlyst

Åååååh vad jag känner igen mig! Har en kille på 2,5 och jag har tom läst på symtomen på adhd. Han är såå fruktansvärt jobbig! En sån stålvilja i en så liten kropp!

Han spottar, skriker, trotsar trotsar och trotsar! Lyssnar INTE! Tänjer på varje lite gräns som går att hitta..

Är helt slut. Han går inte på förskolan än.

Men antar att det blir bättre.. =) Ibland är det svårt att känna sig som en bra mamma när man jämt är ovän meds itt barn. Det värsta är att alla andra barn verkar vara mycket lugnare och snällare. Lyder sina föräldrar, skriker aldrig i affärer och så!

Axel 080415 och Ludvig 100315 <3
Svar på tråden Allvarlig, 2,5 åringar är ju pesten själv. Jag dör!!!