• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.

Bf Juni/ Juli 2011

Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra

Äntligen våran tur!

Välkomna {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
  • Numera

Hej alla - Mammiz - vad skönt att höra att allt är bra med er.
    Grattis alla som kommit in i nya veckor och närmar er magiska tolvan!
    Konstigt att de flyttar BF fram och tillbaka, vi om några vet ju exakt när våra barn blev till, inte som sängkammargravida som kanske kan ge ett ungefär, men inte mer exakt. Men barnet kommer ju när det kommer ändå.
    Börjar stressa lite för att jag inte tagit mig för att boka in mig i normala systemet ännu, för vanliga graviditeter, har varit så skönt att gå till ivf-kliniken, alla var så bra där och nu oroar jag mig för att inte träffa lika bra barnmorskor framöver. Bor ju i Belgien men skulle helst vilja slippa prata franska just i graviditets- och förlossningssammanhang, så jag behöver hitta någon jag känner mig lika avslappnad med.
    Vad är KUB och RUL förresten?

• Akkie77

Vi har varit på inskrivningssamtal på MVC idag, är idag i v 9+3 (v 10 hehe). Spännande!!

Fick reda på att  jag ska utsättas för två glukosbelastningar, den första om två veckor och den andra i april nå´n gång. Detta pga att jag har lite högt BMI och att min lillebror har diabetes typ 1 (insulinbehandlad).

Ska imorgon göra ett andra ultraljud, det första för två veckor sedan visade ju att det ena av embryona dött och låg kvar. Läkaren vill kolla hur det går med det.
    Men sedan blir det nog inget förrän RUL (rutinultraljud) i v 18, det blir 26/1.
    Vi får se hur det ser ut imorrn först.

Om en vecka ska alla mediciner fasas ut, ser såååå fram emot det  Cool  Är så trött på alla tider att passa och alla jäkla vaggisar att stoppa upp här o där...

Det är så snurrigt att läsa om alla olika mått på era foster som ni fått! Om jag jämför med det jag fick så stämmer inte det heller. Jag tror inte att det är alldeles lätt att mäta helt rätt, i så fall får man ju gå in i magen och ta ett skjutmått för att få det exakt. Det går ju inte riktigt.
    Jag är glad så länge det växer och hjärtat slår!

Kram på erHjärta

• Skruttfia82

Hej alla!

Grattis till alla som har varit på UL och sett sina små pyren.

Är hemma igen efter en helg bortrest. Är helt slut. Dottern sov dåligt borta så det blev inte många timmars sömn för mig och min man. Nu är vi iaf hemma och läggningen ikväll gick bra så jag hoppas på en bra natt.

Börjar känna att magen har växt en del denna veckan och att det vill till att välja kläder med omsorg när man ska utanför hemmet. Längtar tills efter nästa VUL 1/12 för då ska vi berätta för familjen iaf.

Kram på er alla 

• Akkie77

Drutten har dubblerat sin längd på två veckor, nu 3 cm ;)
    Och den andra var mycket mindre än förra gången så det går som planerat - härligt!

Jag o Läkaren pratade idag om olika storlekar på foster vid olika tider och hon berättade att det nu kommit ny forskning - pojkar växer ofta lite fortare i början än flickor.
    Vi pratade oxå om att det ju oftast flyttas datum vid UL, men att det går ju inte att flytta hur mycket som helst. Nu är det ju inte så farligt med några dagar + eller -, men om man går över tiden så är det ju skillnad om det i papprena står 42+0 och man egentligen är 42+4. De där dagarna är viktiga.

Jag jobbar på gynavdelningen här som nattsyrra och känner de flesta läkarna, bl a denna så jag vet inte om jag fick extra info hehe  Men det är perfekt att kunna få inside-tips ;)
    Men det var i alla fall skönt att få en kram när jag gick därifrån :)

Jag tänkte skicka ett tack-brev till Carlanderska i Göteborg dit vi remitterades från Varberg och gjorde de tre IVF-försöken. De hjälpte oss oxå med läkemedel och UL inför ÄD. Men nu efter har jag gått hos den läkaren som gjorde utredningen. Skönt att hon får knyta ihop säcken.
    Men på Carlanderska har de varit ett fantastiskt stöd! Fler som varit där innan ÄD?

• Numera
    Akkie77 skrev 2010-11-22 19:06:51 följande:
    Om en vecka ska alla mediciner fasas ut, ser såååå fram emot det  Cool  Är så trött på alla tider att passa och alla jäkla vaggisar att stoppa upp här o där...

Förstår precis, slutade med vaggisar i söndags - en sån frihet att slippa detta slem och kladd! Grattis till inskrivningen förresten, skönt med tvåsiffrigt veckonummer!

• Mammiztill2

Vecka 11, och är nere på 1 progestoron om dagen,, jag är duktig de psykiska har spökat för mig

Akkie77 skrev 2010-11-23 13:32:47 följande:
    Drutten har dubblerat sin längd på två veckor, nu 3 cm ;)
    Och den andra var mycket mindre än förra gången så det går som planerat - härligt!

Jag o Läkaren pratade idag om olika storlekar på foster vid olika tider och hon berättade att det nu kommit ny forskning - pojkar växer ofta lite fortare i början än flickor.
    Vi pratade oxå om att det ju oftast flyttas datum vid UL, men att det går ju inte att flytta hur mycket som helst. Nu är det ju inte så farligt med några dagar + eller -, men om man går över tiden så är det ju skillnad om det i papprena står 42+0 och man egentligen är 42+4. De där dagarna är viktiga.

Jag jobbar på gynavdelningen här som nattsyrra och känner de flesta läkarna, bl a denna så jag vet inte om jag fick extra info hehe  Men det är perfekt att kunna få inside-tips ;)
    Men det var i alla fall skönt att få en kram när jag gick därifrån :)

Jag tänkte skicka ett tack-brev till Carlanderska i Göteborg dit vi remitterades från Varberg och gjorde de tre IVF-försöken.De hjälpte oss oxå med läkemedel och UL inför ÄD. Men nu efter har jag gått hos den läkaren som gjorde utredningen. Skönt att hon får knyta ihop säcken.
    Men på Carlanderska har de varit ett fantastiskt stöd! Fler som varit där innan ÄD?
    AKKIE
    Härligt att liten vuxit och bra att du kan prata med någon om längden. hur långt gånget är du nu V+D?
    Fint av dig att skicka ett brev
  • katt
    Linnea H skrev 2010-11-22 17:06:15 följande:
    Hej alla, idag är det 10+0 för oss. Vi har varit på inskrivning och träffat en jättetrevlig BM . I morgon ska jag ringa och boka tid för KUB.
    Längtar så till de första 12 veckorna är "avklarade", vill verkligen inte att det här ska gå åt skogen.

Toyota10, vi gjorde ett UL och då var embryot väldigt litet, vi fick göra två till för att kolla så det växte och det gjorde det.
    Hej Linnea igår var det vecka 10 t 0 för oss med. imorse när jag vaknade var det lite brunt men inget sedan. jag ska till inskrivning imorgon önskar oss lycka till.Drömmer
  • katt

Hej på er

jag inte läst alla trådar men det känns som det går åt rätt håll för oss alla. jätte grattis till en ny Vecka super duper kulSkrattande
    Imorgon ska jag/vi till inskrivning.  jag ser framåt det jätte kul.Flört

många kramar till er.

• Akkie77
    Mammiztill2 skrev 2010-11-23 19:02:48 följande:
    AKKIE
    Härligt att liten vuxit och bra att du kan prata med någon om längden. hur långt gånget är du nu V+D?
    Fint av dig att skicka ett brev
    Hej Mammiz81.

Det har ju skiftat lite, först fick jag det till 9+6 idag, men efter första ultraljudet drogs det bakåt  så att det ska vara 9+4 idag. Vi var överens om idag att jag håller mig där ;) Anledningen till att det ändrades var att vi odlades till fem dagar sa hon. Hm, jaja, vi räknar väl med det då ;)

Jag tycker det är det minsta vi kan göra att visa vår tacksamhet mot att de var så bra på bemötande och proffsiga i sitt sätt att hantera och diskutera olika behandlingar. Även om det inte lyckades så gjorde de allt de kunde!
  • Akkie77
    katt skrev 2010-11-23 19:36:39 följande:

Hej på er

jag inte läst alla trådar men det känns som det går åt rätt håll för oss alla. jätte grattis till en ny Vecka super duper kulSkrattande
    Imorgon ska jag/vi till inskrivning.  jag ser framåt det jätte kul.Flört

många kramar till er.

Ja, det är lite speciellt med inskrivning på MVC, det blir ett steg mot en "vanlig" graviditet på nå´t sätt tycker jag :)

Lycka till!
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011