• Simsonen

jag hatar min jävla adhd!!!

Kan förstå hur det är på ett sätt, femåringen har ADHD och han gråter och är ledsen varje dag. Önskar så att jag kunde få den istället för han.

• Simsonen
    trolltotten skrev 2010-10-15 22:35:54 följande:
    Ja det är jobbigt! Jag har fått concerta utskrivet, men inte hämtat ut den än. Sambon elle fd sambon vet inte om han vill fortsätta pga mitt humör, och vi är ju nära lösningen nu! Fick diagnosen för ca 4 veckor sedan, innan har vi försökt förstå och kämpat snart tre år! Nu går vi en kurs "hur man hanterar sin adhd" samt då medicinen som jag skulle prova. Känns bara så jäävla meningslöst om han ger upp nu, så nära... Jag orkar inte, vill inte va sån här, vill kunna va normal som alla andra!!!
    Vill du höra det jobbiga? Antar att du vill ha ärlighet framför medömkan?
    Det är inte säkert att just Concerta passar. Vi har provat olika mediciner på sonen sen han var tre och fortfarande inte hittat någon som fungerar. Men iofs är han begränsad av att han är liten med så det är kanske lättare för dig.
    Concerta ville de prova på sonen men den får inte tuggas utan måste sväljas hel så den fungerar inte.
    Förstår att det måste vara hemskt för dig men även mycket jobbigt för din sambo.
    Hoppas ni hittar en lösning.

Svar på tråden jag hatar min jävla adhd!!!