• krakel

Jul på liseberg

Funderar på att åka till Göteborg och gå på Liseberg har vart där flera gånger och det är så mysigt..
    Men nu till mitt dilemma vi ska ev åka med ett par kompisar och vi tänkte sova över på Hotell...Så nu hoppas jag på att någon som bor i Göteborg eller vart där nyligen kan ge oss förslag på vilket hotell man ska välja

Vi skulle vilja ha nära till Liseberg så man slipper ta med sig bilen ....

• Svar på tråden Jul på liseberg
  • Fjuppan

Gothia Towers ligger mittemot Lisebergs stora ingång. Kostar runt 1500:-/natten för ett dubbelrum.

City hotel på Lorensbergsgatan - lite mer lägenhetskänsla, kostar runt 600:-/natten för ett dubbelrum.

• krakel

Tqckar vi funderar på det här Göteborgspaketet där föreslås det en massa hotell och hotell Gothia är med i den listan...

den 3 dec bölir det nog att åka om nån orkar gå in och kolla och ge frslag är jag väldigt tacksam...

www.goteborg.com

• Annikamed2barn

Gothia är jättefint om man har råd, annars finns det ett billigare alternativ som heter Hotell Avenyn. Ja, det finns massor i närheten av Liseberg. Du har väl inte missat att det ska finnas en isbar på Liseberg i år, coolt!

• Rodge

Hej !
    Vi ska bo lite utanför , men det tar dock bara 5 min med bilen till liseberg :)
    Qualie winn hotell heter det, dem har bubbelpool, ångbastu och vanlig pool :)
    Väldigt prisvärt oxå ( vi bet 1142 kr för fre-sön för ett dubbelrum)
    Har bott där förr och servicen är jättebra !

• krakel

Ja det är verkligen en djungel med hotell .. dessutom verkar det mesta va uthyrt redan.. hmm men nått litet hotell blir det väl...

Det är ju en del juö på lisebergpaket ute nu så det lutar åt om det finns plats,,, hotel liseberg heden.. men vi får se...

• Göteborgstjej

Gothia towrs är ju supermysigt...
    Glöm bara inte att käka räkmacka i baren på 23:e våningen innan ni åker hem i så fall...

• AE77

Scandic Opalen ligger inte så långt ifrån heller, det ligger rakt över scandinavium och Svenska mässan! Ha det så kul!! Det är verkligen sååå fint!!

• Springsteen

jag och några kompisar gjorde samma sak men budget variant... bodde på slottskogens vandrahem och köpte ett göteborgspaket utan hotell... Vilket gjorde att jag såg lite mer än bara liseberg...

Svar på tråden Jul på liseberg