• krakel

Jul på liseberg

Funderar på att åka till Göteborg och gå på Liseberg har vart där flera gånger och det är så mysigt..
    Men nu till mitt dilemma vi ska ev åka med ett par kompisar och vi tänkte sova över på Hotell...Så nu hoppas jag på att någon som bor i Göteborg eller vart där nyligen kan ge oss förslag på vilket hotell man ska välja

Vi skulle vilja ha nära till Liseberg så man slipper ta med sig bilen ....

• Svar på tråden Jul på liseberg
  • AnnaGBG

Hotell Lorensberg och Hotel Onyxen ligger också precis i närheten. De har säker ngn hemsida du kan söka upp, för jag har ingen aning om priser

• 2a Barnet

Vi som bor lång ifrån gbg o har aldrig varit på Liseberg vid jul. Kan ni tala om vad som finns där vid jul o inte i vanliga fall. Mer än tomtar förstås.
    Vi har funderat på att ta med den äldsta, snart 4 år, o sova på hotell.

• 2a Barnet

Vi som bor lång ifrån gbg o har aldrig varit på Liseberg vid jul. Kan ni tala om vad som finns där vid jul o inte i vanliga fall. Mer än tomtar förstås.

• 2a Barnet

• AnnaGBG

Det är en gammaldags marknad där man kan köpa allt möjligt; hemslöjd, godis, glögg osv osv. Man går omkring och njuter av atmosfären, trängseln och alla tomtar och fin julmusik..

Sen är ju den största attraktionen deras träd, det är ju så vackert med alla ljus att man tappar andan!!

• AnnaGBG

Vissa åkattraktioner är väl förresten också öppna...?

• Annikamed2barn

Vissa attraktioner är öppna men inte så jättemånga, en del barnattraktioner är öppnavet jag. Man strosar, köper nygräddade mini-doughnuts, spelar på alla varuhjul (de är öppna allihopa) och hoppas man vinner choklad, en julkorg eller en leksak. Tittar på alla ljus, åker skridskor och bara myyyser. Jag älskar Jul på Liseberg.

• teasmamma

Hej. Snokade in här! Ska nämligen till göteborg den 3 mars för att gå o se The darkness på scandinavium. *skitskojjj* Bara jag o mannen!!! Sitter o kollar på hotell..o inser att det är en hel djungel av hotell! ¨

Tänkte om jag skriver in vad jag vill ha på hotellet o lite sånt kanske nån kunnig skulle kunna tipsa mig om vilket hotell de tycker verkar passa mig..*ler VÄLDIGT snällt*

Vi vill bo relativt centralt, ha badkar på rummet, pool på hotellet o ett relativt stort o mysigt hotell rum..vad tror ni några tips?

tackar ödmjukast om någon har nått att tipsa om.

kram

• Annikamed2barn

Teasmamma
    Hotell med pool vet jag inte om det finns gott om i Göteborg men jag vet att Ramada har en bra relaxavdelning med bubbelpool. Annars är Gothia jättefint!

• morsgrisen

Hotell Vanilj är supermysigt. de har en egen hemsida, kolla den. Litet och mysigt, som sagt. Det ligger mitt i centrum, så man ka antingen gå eller ta vagen några hållplatser till Liset.

• teasmamma

ANNIKA MED 2 BARN

tackar så mkt ska genast surfa snabbt som ögat in o kolla!

Svar på tråden Jul på liseberg