ADD symptom hos vuxna
Jag gör likadant med de förbannade flingpaketen och även godispåsar. Mitt ex drog alltid påsen ifrån mig och drog försiktigt upp paketet så att det blev en liten fin slits och drog lugnt och stilla av flärpen som blev. Tyckte det var jobbigt när han gjorde så för jag kände mig som en idiot som inte ens klarar av att öppna ett paket flingor utan att flingorna till hälften hamnar nere i paketets botten och till hälften på bänken. Men jag förstod poängen.
Likaså när jag ska hälla upp flingor eller andra saker så blir det liksom lite för mycket jämt, för det går så himla fort. Exet var jättenervös när jag skulle krydda maten eftersom jag bara kastar på peppar och annat utan koll, vilket ledde till att jag knappt vågade krydda något alls till slut så då fick han dra fram kryddorna efteråt i stället.
BeaBee: Jag är också så att jag måste få vara med i tankeprocessen annars flippar jag ur totalt och får total ångest. Som när exet kom och sa att han skulle ex på kurs plötsligt nästa vecka och han inte har informerat om det fast han vetat om det i flera veckor och han vet vilken ångest det leder till hos mig när det plötsligt händer något utanför det vanliga och utanför min kontroll.
Så efter 4 år tillsammans började han förstå att han MÅSTE skriva in alla sina aktiviteter i vår väggkalender så att jag får överblick och lättare kan handskas med det som ska hända. För när det gällde mitt ex så var jag tvungen att förbereda mig jättemycket mentalt för att fixa att han åkte bort. Mest för att jag älskade honom så otroligt mycket och saknade honom jämt vare sig vi var på jobbet eller borta ifrån varannn.
Är det fler här som är så otroligt intensiva i sin kärlek till den de älskar?? Och hur har ni fixat det när det har tagit slut?
(Därför jag frågar är för att jag igår valde att avsluta min och exets vänskapsrelation eftersom jag älskar honom och saknar honom jättemycket och håller på att gå under mentalt utan honom..)