strulmaja skrev 2011-02-17 00:58:14 följande:
Tack! Ja det är skönt men samtidigt har allt detta, den tankeenergi jag nästan tvångsmässigt lagt åt det här med ADHD och utredningen knäckt mig. Inte totalt men nästan. Eftersom jag läst så mycket om ADHD på sistone och hela processen med att gå från insikt>utredning>diagnos>lättnad>kris& gt;depression så är jag medveten om att det tär både psykiskt och fysiskt. Men naivt nog trodde jag att jag skulle komma undan det och jag har så gott jag kunnat försökt hålla det ifrån mig. Men så, för kanske 2-3 veckor sedan kände jag hur otroligt knäckande det här är, hur självförtroendet fått sig en rejäl törn och hur j-a påfrestande det är att gå och vänta och vänta utan att veta.
Jag minns inte vilken väg du gick för att få din utredning. Själv gick jag via VC och det tog tre månader ganska exakt, innan jag fick komma till öppenpsyk. Ca 2½ mån innan jag fick en kallelse. Men det hade säkert tagit längre tid om jag inte hade ringt dom på VC. Det visade sig att förra stället missat att skicka min journal eller hur det nu var, något missförstånd hade skett i alla fall och utan journalen kunde dom inte remittera mig vidare. Så det skadar inte att ringa och höra sig för. Jag har ingen tillit alls längre till att något inom vården flyter på smärtfritt. Min erfarenhet är raka motsatsen. Tyvärr.
Jag verkar ha gått igenom dessa känslor fast omvänt. Jag började med depression och hata mig själv till att nu ha kommit till förståelse för mig själv.
Min remiss är skickad genom VC och jag har fått bekräftelse från Vuxenpsyk om att jag ska få komma dit på utredning. De skrev ju dock i brevet att jag inom 1 månad ska ha fått en tid. De har ju annars en kötid på 60 dagar, men den var på väg ned till 30 dagar sa de när jag ringde i januari. Visst om jag väntar en vecka hit eller dit spelar väl inte så jättemycket roll men det skulle vara skönt att ha fått en tid så man vet att allt börjar rulla på allvar.
Jag somnade faktiskt inom 1 h igår och vaknade strax efter kl 7 nu på morgonen, någonlunda pigg :) Känns riktigt positivt!
Och i kväll ska jag träna Zumba för första gången igen på 3 v så det kanske gör mig extra trött ikväll också, vi får se.