ADD symptom hos vuxna
Har insett varför jag har så svårt med just detta jobbet och varför jag blivit sjukskriven så många gånger härifrån, därför att detta var mitt första FASTA jobb. Innan hade jag dels bara ströjobb och inte hade jag barn heller. Jag jobbade i två månader bara efter min föräldrarledighet och sen var jag sjukskriven för PTSD efter jag lämnade ett misshandelsförhållande (6 år sedan) och sen bestämde jag mig att plugga och det gick bra för det var nåt jag var intresserad av verkligen så därför gick det bra.
Sen fick jag jobb och jobbade 6 månader och sen förlängt och så jobbade jag ett tag till där innan jag fick fast tjänst på det stället jag är idag. Då när jag förväntades göra samma sak varje dag hela tiden då blev det för mkt för mig till sist. Jobbade heltid och var ensamstående mamma utan någon som helst hjälp från andra. Det blev för mkt för mig i omgångar, var sjukskriven, "vilade upp mig" och fick nya krafter jobbade ett tag och så hände det igen. Och igen och igen och igen typ... nu börjar jag äntligen fatta roten till problemet. Står i kö för att göra utredning och psykologen tror på ADD för min del.
Kände igen otroligt mkt av det som stod i listan. Jag är extremt ljudkänslig och om klockradion börjar surra liiiiite så stör jag mig så otroligt på det. Väldigt jobbigt att vara så ljudkänslig, ibland orkar jag inte med när dottern ska lyssna på musik heller utan känner mig bara stressad av det om jag inte är på rätt humör för o orka lyssna på musik.
Det var inte bara det som stämde utan nästan varenda sak, speciellt igångsättningssvårigheterna och impulisivteten. Kommer jag på nåt måste jag bara berätta det direkt även om det är mitt i natten typ. Dock får man kämpa hårt med att kontrollera det att inte ringa folk mitt i natten. Däremot kan det slinka iväg ett sms, aahhh..teknikens under
Det där med att städa och hålla ordning, jag HATAR när det är stökigt och rörigt runt mig men jag orkar inte ta mig för o verkligen städa speciellt ofta så det är litet dilemma där. Har försökte att allt har sitt speciella ställe så dels vet jag precis var det finns när jag behöver det och dels vet jag var jag ska lägga det när det ligger ute o skräpar och skapar röra och oreda.
Har gjort mkt saker jag egentligen vetat att det inte var bra o göra men gjort de ändå, som o träffa fel personer/killar i livet som inte varit bra för mig och trots denna insikt har jag inte förmått mig att gå och hindra mig själv från o råka illa ut på ett eller annat sätt.
Tycker inte om när folk kommer för nära för o kramas eller så, kan ibland bli för mkt nästan med dottern t.o.m då jag vill ha min privata lilla sfär med utrymme annars känner jag mig kvävd nästan (inte alltid).
Ja jag har mkt olika problem och nu börjar jag förstå roten till dessa som sagt.
Har varit/är deprimerad o nedstämd och en del ångest finns det men ingen behandling har fungerat mot depression och jag har kunnat sluta tvärt med medicinerna som varit som placebo och bara gett mig biverkningar. Nu förstår jag varför det är inte en "vanlig" depression.