finskaflikkan skrev 2012-02-01 13:36:56 följande:
Vi e så lika!!! Min mamma e precis likadan!
Vill man så kan man!! Säger hon alltså!!!

Och jag blir så trött! Hon försöker inte ens förstå hur de känns för mig..
De e tillräckligt tufft med min autistiske son, bortgångna dotter och så nu mig själv oxå...
Ibland undrar man hur i helvete man pallat gå upp på morgonen...
Och när jag sen VÄL e på jobbet så dagdrömmer jag mkt när tid finns... Känner mig ivägen för dom andra... Eller så sysselsätter jag mig i den grad så ingen annan än jag typ hinner göra allt,
Jag känner att jag måste få hemma, berabeta mig själv så att jag sen kan hjälpa min son på rätt sätt.
För nu orkar jag inte mkt alls.
Jag har oxå varit sjukskriven från jobb jag varit, försovit mig för många ggr.. Tillslut har de blivit för mkt jag har bara helt enkelt sluta höra av mig och svarar inte på samtal... Hur bra e de liksom?
Och jag e mest lik min pappa till sättet... Kort stubin, stressad i jobbiga situatuiner... T.ex. om vi ska iväg och handla, så evt jag redan va jag behöver innan, går in i affären tar de jag ska ha och går ut betalar och sen hem, pappa e likadan, min sambo och pappas sambo e precis tvärtom... Vill gå titta och känna typ... Och då blir jag SÅÅÅÅ stressad och sen tillslut förbannad och rusar ut ur affären... Pappa PRECIS likadan!!!

Skillnaden mellan oss e dock att han e en arbetsmyra... Eller ja.. arbetsnarkoman.
Vilket jag INTE är!!
Och jag HATAR tider som man måste passa och sånt man MÅSTE gå på... Gillar heller inte bli tvingad... Ibland kan jag
t.om. ringa avboka tider eller va de va för att låtsas vara sjuk bara för att jag helt enkelt inte klarar av just då!!!
Jag e inte normal helt enkelt...
Och min familj säger bara bit ihop och se glad ut... Men jag kan INTE de.. de bara går inte!!!
Hatar o gå o strökolla i affärer osv vill handla det jag ska ha sen ut. Fast ofta glömmer jag det jag ska ha också, iaf i mataffärer.
Det är lite roligt mitt i allt elände att man hittar folk som är så lika en själv, känns skönt på ett sätt att man inte är ensam och det känns som jag bara ska umgås med AD(H)D folk i fortsättningen för det känns som det bara är de som verkligen förstår mig och hur jag är.
Jag har inte försovit mig men kommer sent ibland för jag inte får iväg dottern i tid heller, vi är two of a kind hon o jag o det blir lätt rörigt på morgonen i all stress. Har känt också att jag behövt tid för MIG för att orka vara med henne när hon kommer hem och för att orka med allting runtomkring henne.
Jag får höra från omgivningen konstant att sådär har väl alla det mer eller mindre....