ADD symptom hos vuxna
Här är en som har diagnos ADD. Jag har alltid upplevt mig vara annorlunda än alla andra såsom slarvig, oorganiserad, (alltså inte bara lite småslarvig utan jag är känd för detta), stökig och har ingen ordning alls. Med stökig menar jag då slarvig. Är inte hyperaktiv för fem öre men i hjärnan är det ständigt rörelse. Mina problem är att jag inte kan sköta hemmet. Som någon skrev så blir jag bara i soffan och så blir inget gjort. Att baka en kaka tex är jordens projekt. Är supernära nu att få medicin, väntar på läkartid bara. Hoppas hoppas hoppas det hjälper. Annars vet jag ärligt inte vad jag ska göra.
Du som skrev att du har två barn och får inget gjort, kan du ta hem besök och så? Här skäms jag alltid när det kommer oväntat besök. Har två barn också och det är rent ut sagt kaos med allt... men ändå så gör man inget åt skiten? Jag KAN bara inte på något oförståeligt sätt. Skitsvårt att förklara för nån som inte hajar...
Skolgången hade jag inga problem med då jag var väldigt lättlärd. MEN det jag inte var intresserad av gick åt pipsvängen men mina föräldrar styrde upp så att jag var tvungen att göra hemläxor och liknande. Men det jag var intresserad av gjordes med bravör. En annan grej var att jag fick gå extralektioner för att lära mig skillnaden på b och d. Någon annan som har haft just den grejen också?
Ja och alla misstag man gjort på jobb osv osv... orkar inte rada upp allt men det är iallafall klockrent med ADD samt att jag har gjort utredning som visade det. Skönt att hittat hem liksom

Skillnaden mellan b och d har jag aldrig haft svårt för. Däremot c och s och klockslagen 15 och 17. Te.x om någon ber mig skriva upp klockan fem så kan jag skriva 15:00 istället för 17:00. Tror det är det där med att det finns en femma i 15 som förvirrar mig.
Någon nämnde dyskalkeli och det har jag med all säkerhet också. Inget sifferminne, blir osäker när siffror kommer på tal, om någon te.x rabblar ett telefonnummer kan jag behöva fråga flera ggr så jag vet att jag hört rätt, kan bli lite jobbigt när man ringer nånstans och kommer till en telefonsvarare som rabblar sjuttioelva nummer och telefontider, jag skojar inte när jag säger att jag ofta får ringa upp samma telefonsvarare minst 3-4 ggr.
Min hjärna stänger liksom av när någon ska förklara någon uträkning och jag hade rejäla svårigheter med matten i skolan, matten och att lära mig klockan. Digitalklocka gick ganska bra men den andra vanliga hade jag så svårt med att jag grät av frustration. Händer än idag att jag ser fel och tror att klockan är något annat än vad den är.
Vad mer? Ansikten är jag bra på att komma ihåg och hyfsat bra på att placera. Namn är det värre med. Lokalsinnet är inte det bästa och att läsa en karta är.... något jag helst låter bli. Det blir helt enkelt inte så bra då