Samarkand skrev 2011-01-22 14:23:17 följande:
Idag var jag på yoga, har inte hållt på med yoga sen gymnasiet. Men det gick faktiskt bättre än vad jag trott att det skulle göra. Jag tappar ju koncentrationen rätt lätt men jag fixade det idag.
Är lite snabbare i tempot än de andra, det är jag oavsett vad jag gör; Core, Zumba etc men jag fixade faktiskt det där lugnet som var. Tyckte till och med att tränaren var lite för snabb i att dra igenom övningarna. :)
Och jag upptäckte hur skönt det var att bara vara i nuet och fokusera på andningen. Det är precis som många sagt till mig tidigare: Du skulle må bra av hålla på med yoga. :)
Kontentan av hela yogapasset blev att jag blev enormt trött och var inte lika pigg på att gå en långpromenad på stranden idag. Så det blev att sitta en stund i solen på stranden och sen åkte jag hem för att fika. Det går minst lika bra det :)
Är det någon annan som tränar här och hur fixar ni isåfall alla de svårigheter som man ställs inför med ADD/ADHD??
Jag brukar gå på "afro" (afrikansk dans) ibland och jag tycker det är skoj för där är det inte så noga i vilken takt man gör rörelserna eller ifall man börjar tex med fel fot, det viktiga är att man rör på nån kroppsdel och har roligt! Fast jag tycker ibland att det blir lite mycket att hålla i huvudet när de lägger ihop olika rörelser och så men om man håller sig till samma pass med samma ledare så brukar det gå bra. Och inte hoppar in "mitt i terminen".
Zumba är också grymt skoj tycker jag, även om jag bara testat det några gånger! Relativt lätt att hänga med, bra tempo,härlig musik och roliga rörelser! Jag tycker inte det gör så mycket om man gör lite fel heller..
Yoga, Bodybalance och liknande kan jag gilla ibland men jag är dock lite "allergisk" mot "Solhälsningen". Den är verkligen supertråkig och jag fattar inte poängen med den och jag gör den alltid i fel takt.