finskaflikkan skrev 2011-12-27 13:10:26 följande:
Som barn va jag HYPER som fan.... Enligt mamma och pappa så va jag som den där tasmanska djävulen eller va de kallas? Hahaha....
Eller ja Emil i Lönneberga e oxå en bra jämförelse på hur jag va...
Tog sönder mkt, tände eld på gardinerna, kunde va elak mot andra barn...
Förstörde mammas älsklingsmatta genom att slänga ägg och mjöl på den...
Rymde hemifrån flera ggr när jag va 7,8,9...
Kommit hem med polisbil 2ggr för snatteri av en chokladkaka...
så jag va verkligen INTE lätt att handskas med!!!
Vet ju iaf bättre nu...
Sen va de nån som skrev om att h*n vart som euforisk om man hörde en bra låt/musik och de stämmer in på mig till 200%... Hör jag en grymt bra låt blir jag oxå de, om jag e hemma så kan jag börja städa, sjunga med låten, går och ler... Kanske
t.om. får för mig massa braiga saker som måste fås iordning med!
Men e de dålig/sorglig musik så blir jag helt off typ...
Sen har jag en fråga... Hur är ni andra när de gäller jobb?
Kommer ni alltid i tid?
Kommer ni alltid iväg varje gång/dag ni ska jobba?
Hur är de med ångest/panik under arbetsdagarna?
För jag försover mig OFTA och får panik då och ringer och sjukanm mig... Därför jag inte kan ha heltid och ska helst bara ha kvällspass vilket jag tydligt bett dom att ge mig när dom ringer! (timmare).
Och ibland under resan TILL jobbet kan jag få sån panikångest attack så jag vänder hemåt för jag håller på dör... (tror jag)... Har märkt de nu när jag tänker efter att de e så de sett ut.. och tillslut vill ju ingen ha en kvar efts jag ofta e sjuk... Och de beror på min ångest till 95% men sen vet jag inte heller (tror jag iaf) VARFÖR jag får ångesten...
Jaja... Hoppas ni fattade vad jag menade iaf!
Jag var inte så där vild att jag eldade upp gardinerna som barn (mina egna barn däremot har gjort det), jag bara skulle pilla på allt tills det gick sönder och testa allt som att hälla vatten i bensintanken, hälla ut ett fat olja i bäcken för det blev fina mönster, tömma en tandkrämstub i pappas hemmagjorda vin som stod och jäste, spola ner kläder i toaletten så det blev stopp å de fick ringa slamsugare mm. Och jag blev alltid så oerhört ledsen när jag fick skäll sen, det kändes så orättvist för jag hade verkligen ingen aning om att man inte fick göra så det var som att de begärde av mig att kunna läsa tankar eller se in i framtiden. Skulle jag ha tänkt på det INNAN, liksom? Hurdå?
Försover mig gör jag oftare än vad jag känner är okej (oftare än de andra) men oftast sover jag bara väldigt dåligt och alldeles för lite för att jag är så rädd att försova mig. Tycker det är så oerhört fruktansvärt pinsamt att bli sen och det tog lång tid innan ag bestämde mig för att det är bättre att ta tjuren vid hornen och gå dit å skämmas än att ringa å sjukskriva mig titt som tätt, för de fattar, och det är ännu pinsammare! Fram tills jag blev typ 26 har alla mina anställningar slutat med att jag har fått nog å inte orkat mer å bara gått därifrån å aldrig hört av mig igen. Varit arbetslös mycket alltså. Jag har inte gått i gymnasiet så det var att gå hemma sen högstadiet var slut, å redan då hade jag redan varit hemmasittare de två sista åren. Det jobbet jag är på nu bara hamnade jag på, ren tur. Jag hoppas jag blir kvar tills jag dör

för det är kul och jag kommer aldrig klara av att styra upp allt arbete som krävs för att vara jobbsökande igen.
Tror ändå i alla fall att jag brukar vara uppskattad på de jobb jag varit på, tills jag bara drar då

Jag är ingen latmask som försöker smita undan direkt och vet jag bara vad jag ska göra så behöver jag inte låsa mig.