• Anonym (hmm)

ADD symptom hos vuxna

Rona skrev 2011-01-10 19:02:05 följande:
    Har ni tips att ge till min 17-åriga dotter?
    Hur gör ni för att "få ändan ur vagnen" och GÖRA saker. Hur gör ni för att komma ihåg att äta, göra läxor, osv? Hur gör ni för att hålla reda på saker?
    Min dotter sitter bara som en säck potatis vid datorn och gör ingenting. Om inte jag serverar mat så äter hon inte. Om inte jag säger åt henne att GÖRA något, så blir hon sittande där.
    Jag blir galen snart!
    Vet inte riktigt heller vad jag ska svara, för det är ju detta vi söker för själva, vad man kan göra
    men som strulmaja sa, ställa klockor/mobil, sätta upp almenacka på dörren, skriva dags/tim/vecko schema...tjaa lite vad jag kom på just nu.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (tjockisen) skrev 2011-01-11 08:55:39 följande:
    Ja precis, det var det jag menade med daglig sysselsättning. Var på ett sånt ställe förra terminen när jag läste socialpsykiatri. Det var det bästa stället jag varit på, både personalen och brukarna var guld och jag fick väldigt fina omdömen. Dom verkade tycka om mig en hel del, dom tyckte att jag skulle söka vikariat men sa också att man helst skulle ha körkort vilket jag inte har, men att jag kunde prova. Har dock inte gjort det än, har inte varit i form riktigt för att arbeta än men det kommer nog.
    Tack så hemskt mycket för ditt inlägg iallafall, jag tyckte också det kändes lite märkligt att säga så även om han sa det på ett "fint" sätt. Men å andra sidan har han bara träffat mig två gånger, förutom det bara sätt resultatet av självskattningen och läsa-av-ansikten-testet, och det såg ju inte så bra ut.
    hehe jag gjorde också min praktik på ett "sånt" ställe, trivdes kanonbra. Min dröm sen jag var ungsom är att jobba med andra ungdomar som har det trassligt, men det är bara att inse...jag klarar inte av att plugga praktisk är jag men skolarbete går INTE in i huvudet! Hade gärna läst till socionom. Börjar dock bli för gammal för den drömmen
  • Anonym (hmm)

hehe snaggad, försök lukta på håret då

• Anonym (hmm)

förresten smilys: : - ) fast dom ska sitta i hop (utan mellanslag) : - D

• Anonym (hmm)

sorry om jag inte svarar på nåns inlägg.

Måste bara säga att i dag har jag varit hos min terapeut och hon har kollat igenom listan som jag lämnade förra gången (innan jul) och vi pratade mer om detta i dag, det verkar som att hon håller med en hel del och ska nu föreslå utredning för min läkare som kommer tillbaka nästa vecka (varfööör inte i daaag!!)
    Men men, jag blir grymt förvånad om dom inte kommer fram till samma som jag

• Anonym (hmm)
    hedmanpazio skrev 2011-01-12 14:25:36 följande:
    Hehe du ska bara veta hur ofta bedömare kommer fram till andra saker än vad man själv tycker Tungan ute
    jo, det kan det nog vara, men min läkare lyssnar mycket på vad min psykolog tror, tycker, känner
    det är så jag fått mina andra diagnoser. Nåja intressant kan det nog bli i allafall.
    Blir nog lika förskräckt om dom säger ATT jag har det som om dom säger att jag INTE har det haha
  • Anonym (hmm)

igen, jäklar vilka nattugglor ni är! Förvånad

• Anonym (hmm)

Där är det skillnad med mig, jag avskyr både folksamlingar och ett fåtal människor, fördelen med större folkmängder är ju att man kan gömma sig mer, medans om man bara är ett fåtal så blir man mer indragen i samtal, vilket jag avskyr. Jag står helst tyst och bara lyssnar. Brukar få höra frågan varför jag är så tyst och nästan aldrig är med på samtal, jag svarar alltid att jag är en lyssnare
    Men stora folksamlingar kan vara jobbiga om det blir för mycket sorl, mummel överallt för då hinner jag inte lyssna på alla. DET är frustrerande. Nä håller mig helst hemma utan massa folk

Men konstigt nog kan jag i vissa grupper ta över helt och agera ledaren, men kan inte säga direkt i vilka situationer, så jag har inte en aning om varför det kan funka i bland (enstaka gånger).

Läser böcker gör jag varje kväll, så fort en är slut börjar jag på en ny, det är lite ritual så jag kan sova (med imovane då) Men det är sällan jag egentligen fattar vad boken handlar om, och läser så fort att jag hoppar över ord, meningar,stycken som är tråkiga. Jag ska bara läsa för att...... Och så säger dom att folk som läser blir välldigt allmänbildade......jo visst om man fattar vad det står och kommer i håg det ja! hehe

• Anonym (hmm)
    Anonym (funderar) skrev 2011-01-13 09:22:00 följande:
    Är det någon här som oxå är född för tidigt jag föddes 2mån för tidigt och vägde 1700gr, skulle vara intresant och veta
    nä, jag föddes typ 1-2 veckor innan det var "dags" men på den tiden både rökte och drack många när dom var gravida? I allafall min mamma.
  • Anonym (hmm)
    strulmaja skrev 2011-01-13 14:28:17 följande:
    Om vi struntar i allt det praktiska som resor, pengar etc, hur många utav er skulle våga dyka upp om vi bestämde "träff" med varandra? Ärligt nu.

*räcker upp en hand* Det skulle ta imot men jag skulle göra det ändå.
    lätt jag skulle hänga på, nåja lätt och lätt, men ja, absolut
    Vart i sverige befinner ni er? Jag bor i värmland.

By the way (hehe) jag älskar att köra, kör fort, har alltid velat bli yrkeschaufför.
    Kör med lätthet till storstäder osv (är från sthlm) men jäklar vad jag kan sitta och gapa åt andra bilister, speciellt dom som kör sakta Jag som har sååååå bråttom
Svar på tråden ADD symptom hos vuxna