allmänt skrev 2011-04-17 10:25:09 följande:
Nu har jag väntat 1½ månad sen jag var hos läkaren som skulle skicka remiss... Får man inte ens höra hur det går? Jag vet att det är lång väntetid, men händer det NÅNTING? Har de glömt mig? Åtminstonne ett preliminärt datum för ett första möte vill en ju ha... ah suck.
Blir säkert inget ändå. Bara -för att- jag sökte hjälp, så känns det som alla adhd-symtom har gått över.. Eller nej det är lögn, jag får ju fortfarande ingenting gjort. Men det andra. Minnet känns på topp, jag känner mig inte kollrig och pillig, normal helt enkelt!
Åh hur skall man veta? Alltid detta fram och tillbaka. Har jag, har jag inte? Jag skiljer mig ju så kraftigt från den uppenbara adhd:aren. Jag kanske är frisk? Bara lite svag i karaktären. Jag menar, bara fär att jag känner igen mig i den här tråden, så betyder det ju inte att jag HAR det. Det FINNS ju faktiskt folk som är lite sinnessvaga överlag bara.
Jag vet inte ens vad jag vill ha sagt. Dålig dag idag helt enkelt. Blä!
Det där ifrågasättandet, alla tvivel etc verkar gå som en röd tråd hos oss här. Jag vet inte, det kanske är ett ADHD-symtom? Eller så är det fullt normalt när man befinner sig där vi gör.
Som TS skriver undrar jag också vad du menar med den uppenbara ADHD:aren för finns han/hon verkligen? Först och främst är ju alla olika, har olika förutsättningar, olika egenskaper och personlighetsdrag. Sen finns det ju olika grader av ADHD, från light till de som inte ens skulle klara av att sitta såhär och skriva som du och jag gör. I själva ADHD:n finns det ytterligare saker som vissa med ADHD har lättare för än andra med ADHD. Någon kanske mest har problem med närminnet medan en annan kanske mest har problem med tidsuppfattningen etc även om båda har problem med både och är det ena grejen värre för den andra. Hoppas du förstår hur jag menar. Det är lättare sagt än gjort men man ska nog inte jämföra sig med andra eller låsa sig vid att det finns stereotyper. Självklart finns det gemensamma drag som vi alla med te.x ADHD delar, vi kan känna igen oss i varann etc. Trots det ser det ganska olika ut. Hoppas du har en bättre dag idag!