Inlägg från: Anonym (fått diagnos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fått diagnos)

ADD symptom hos vuxna

strulmaja skrev 2011-01-13 14:28:17 följande:
    Om vi struntar i allt det praktiska som resor, pengar etc, hur många utav er skulle våga dyka upp om vi bestämde "träff" med varandra? Ärligt nu.

*räcker upp en hand* Det skulle ta imot men jag skulle göra det ändå.
    Jag tror att jag skulle det. Kanske.
  • Anonym (fått diagnos)
    strulmaja skrev 2011-01-13 16:12:54 följande:
    ÄH! Jag tror vi skulle kunna få skitkul ihop. Släng in ett Playstation och ett par bira bara Skrattande
    Inte bira!

Jag kanske får åka på behandlingshem... Tungan ute
  • Anonym (fått diagnos)
    Anonym ((ny med adhd)) skrev 2011-01-13 16:47:00 följande:
    Vad skönt att du får hjälp nu! håller tummarna för att du får må bra sen *tänker på dig*.
    Tack tack, men jag vågar inte hoppas på för mycket. Tror inte det blir behandlingshem heller, och hoppas verkligen inte, men det föreslogs. Får se vad de tycker.

Men som jag trodde så lider jag av långt mycket mer än ADD iallafall. Det kan förklara en hel del bitterhet från min sida på senaste tiden.
  • Anonym (fått diagnos)

Tycker gott den där hedmansnubben kan erbjuda mig ett arbete i framtiden när jag mår bättre och är klar med mn utbildning. Dels för att det är en passande högskoleutbildning och dels för att jag bor just i Skåneland.

• Anonym (fått diagnos)

Haha, sedan barnsben har bensin varit min favoritdoft! Älskade när vi åkte in på en mack för att tanka, satt och drog djuuuupa andetag medan min familj tyckte jag var märkligt... Att gå ut i garaget var en favorit om man säger så, där luktade så förbannat gott!

• Anonym (fått diagnos)

Att jag mått så dåligt senaste året har nog viss grund i posttraumatisk stress/utbrändhet, vilket även lett till problematisk alkoholkonsumtion. Min egen åtgärdsplan gällande att kräva min rätt till adekvat vård verkar gå bra och vissa knutar börjar lösa upp sig.

Ville bara säga det. Jag längtar efter att "bara" ha ADD igen, så att jag kan vara med och diskutera mig fördärvad här igen, så som jag gjort förr om åren.

• Anonym (fått diagnos)
    strulmaja skrev 2011-01-17 19:28:43 följande:
    Härliga nyheter! Jag önskar dig allt gott, verkligen, nu får det fasen vara din tur! 
    Men slutar för guds skull inte hänga med oss här i tråden.
    {#emotions_dlg.flower}
    Tack! Nej, jag tänker absolut inte sluta hänga här! Jag tänker ju ägna både mitt liv och min karriär åt att förbättra villkoren för sådana som oss. Så jag är här både av personliga och rena studiesyftet, bra va?

• Anonym (fått diagnos)
    strulmaja skrev 2011-01-17 20:04:05 följande:
    Bra!
    Vad är det du ubildar dig till?
    Själv känner jag för att starta nån slags självhjälpsgrupp. Behovet av att bara få vara nånstans, träffa andra med samma problematik och ventilera sina tankar tycks vara väldigt stort och kommer nog alltid att vara.
    Snart socionom.
  • Anonym (fått diagnos)

Det med daglig verksamhet är också en tanke jag haft, men jag vill egentligen dra det ännu längre när jag väl fått min examen och förhoppningsvis ett jobb där jag kan påverka. Jag vill starta verksamheter där man på ett anpassat sätt kan ta TILLVARA på all den kapacitet som add/adhd-människor har inneboende, och omvända det till avlönat arbete!

Det är ett av mina absolut största mål.

• Anonym (fått diagnos)
    BeaBee skrev 2011-01-18 10:56:27 följande:
    Idag är verkligen ingen bra dag. Jag vaknade imorse och allt var bara förjävligt och tänkte att nu måste jag verkligen ta tag i att få igång en utredning så jag ringde läkaren och fick en tid idag.

Nu har jag varit där och suttit och pratat om att jag är trött och orkeslös, har noll energi och att till och med ställa sig i duschen är så otroligt jobbigt. Jag är rastlös så tillvida att jag inte kan sitta still, kan inte se på TV utan att att ha något i händerna eller ställa mig på huvudet i soffan (vilket min sambo har haft väldigt roligt åt :)). Jag kan inte varva ner på kvällarna och får därför ingen sömn, jag har ångest, haft ätstörningar (anorexi). Jag har otroligt jobbigt att komma igång när jag ska göra något och hamnar alltid i tidsbrist till den grad att jag måste jobba dag och natt för att hinna med, jag blir otroligt arg eller ledsen när mina planer hålls och har svårt att acceptera förändringar som inte jag har bestämt, jag är impulsiv, har flyttat till en helt ny stad bara för att (2 ggr), stuckit utomlands 3 månader över en natt, köpt en häst, lägenhet utan att egentligen tänka längre än vad näsan räcker, samt att jag har extrema humörsvängningar.

Allt det här berättade jag om och vet ni vad han säger, ja rastlösheten verkar ligga i din personlighet och det är väl egentligen inget problem med att ha svårt att komma igång. Ursäkta?? Hela mitt liv håller på att barka åt skogen för att jag inte kommer igång med det jag måste göra.

Jag uttryckte mig väldigt klart att jag är orolig för att jag inte klarar mitt jobb pga det här samt att jag är rädd för att pajja förhållandet. men nej det här är inga problem alls.

Nu sa jag i och för sig inte rätt ut att jag misstänker ADD/ADHD så jag får väl skylla mig själv men han borde väl ändå ta mig på allvar? Nu kan jag inte sluta gråta istället. Hela dagen är förstörd och jag som egentligen borde jobba 8-9 h. Det lär ju verkligen hända...
    Vad gick du till för läkare? Var det en allmänläkare?

Du måste ta detta vidare, även om man inte själv ska behöva det. Vårdkedjan är så fruktansvärt bristfällig men du SKA ha hjälp, punkt. Har du någon kontakt eller ingång till psykiatrin, eller ska vi hjälpas åt att upprätta en åt dig?

Kram!
Svar på tråden ADD symptom hos vuxna