• Anonym (ADD?)

ADD symptom hos vuxna

Anonym (oj) skrev 2010-12-18 20:47:50 följande:
    Japp, har gnisslat ner mina tänder ett par m.m. och fick bettskena när jag var 18 
    Ok! Jag tror jag fick min första när jag var 17. Är inne på min andra bettskena nu.
    strulmaja skrev 2010-12-18 21:31:25 följande:
    Jäpp. Har bettskena men glömmer använda den.
    Haha, samma här! Men det går som i vågor, vissa perioder kan jag hålla rutinen och kommer ihåg den varje kväll men sen kommer perioder då jag glömmer den kväll efter kväll.. inte så bra för min tänder tar verkligen skada av gnisslandet.
  • Anonym (ADD?)
    TjockKatt skrev 2010-12-19 11:41:08 följande:
    Jag gnisslar inte tänder. min sambo gör det däremot, så det är rätt livat på gnisselfronten ändå. Varför gör man det föresten, har det med spänningar att göra eller? Vad kostar en bettskena ungefär?
    Min tandläkare sa att det oftast har med stress att göra, men att det även fanns andra orsaker som jag inte kommer ihåg nu..

ca 3000 kostade min och då håller den många år
  • Anonym (ADD?)

Det finns föresten bettskenor att beställa på internet också. Jag har inte testat så jag vet inte hur bra de är men det kan ju vara ett enklare och billigare alternativ. Tex http://www.medistore.se/dental-protection-tandskydd-vid-tandgnissling-och-tandpressning-p-1924-c-633.aspx?gclid=CPD1ocv0-KUCFVc03godfSCnqA

Jag har ganska mycket "inre" stress och jag tror det är den som ger sig till känna när jag sover. Jag hade också problem med värk i rygg och axlar tidigare men det försvann när jag började med sertralin, jag antar att jag slappnar av mer nu. Kanske jag gnisslar mindre också men det är svårt för mig att avgöra.

• Anonym (ADD?)
    strulmaja skrev 2010-12-19 21:04:25 följande:
    Är det fler än jag här som ofta eller alltid tänker och visualiserar i bilder?
    Ja, bilder och känslor! Även ord! Det blir en härlig röra i huvudet Flört
  • Anonym (ADD?)
    strulmaja skrev 2010-12-19 23:43:11 följande:
    Ingen som känner igen sig i min sjuka humor och att skratta vid fel tillfällen?

En annan fråga då: Är det fler än jag som får ord, låtar, uttryck etc på hjärnan och dessa "måste" jag sedan säga eller sjunga högt om och om igen? Alltså, det kan nästan liknas vid ett tvång men det är det inte utan jag har bara så väldigt svårt att få det ur huvudet.
    Ett tag var det Eddie Meduzas låt "Runke balle" som jag gick och tvångssjöng på. Min sambo höll på att bli galen på mig för han menade att det inte var en passande låt att sjunga i närheten av barnen men jag kunde inte sluta, det kom automatiskt... lite som tourette. 
    Nu är det ett uttryck från en film som maler i min skalle och som jag säger högt lite då och då. Spelar ingen roll om situationen är passande eller ej, det kommer av sig självt. 

Fan jag är nog inte så frisk ändå. Och vad värre är att jag tycker jag själv är så jävla rolig. Hur drygt är inte det? En människa som garvar så tårarna sprutar åt sina egna skämt?  
    Jo jag kan skratta vid "fel" tilfällen, jag tycker Tjockkatts "gammal som gatan" var skoj och där hade jag säkert skrattat. Däremot tycker jag inte om practical jokes, jag hatar att bli utsatt för sådana!

Ja, ja!, ja!! Jag får också tvångssånger på hjärnan. Ett tag höll jag på att gå min kille på nerverna när jag sjöng "im so lonely" (Akon - lonely)...
  • Anonym (ADD?)

Jag måste bara fråga: Hur gör ni de blå ledsna smileysarna?

• Anonym (ADD?)
    TjockKatt skrev 2010-12-27 16:43:53 följande:
    :- ( Fast utan mellanslag. När du skriver ett inlägg så finns det en glad smiley man kan klicka på ovanför där man skriver, inte där dom är på rad utan den som är ensam nedanför. Där ser man vilka det finns att välja på. Hoppas du förstår, haha, jag är dålig på att förklara.
    Ok Tack! Jag har hittat knappen "infoga smiley" men där finns inte den blå med för mig,
    Anonym (ADD) skrev 2010-12-27 20:16:14 följande:
    Kunde haft trevligare jul, har fått min blindtarm borttagen, har sen sovit mycket och inte haft ork att vara här inne alls. Är precis bara inne och skriver till er nu, ska lägga mig igen, har fått något smärtstillande och sover som en gris. God jul på er allihopa.
    Nä, vad jobbigt! Hoppas det gick bra och krya på dig! *kram*
  • Anonym (ADD?)

Åhh Strulmaja vad du har varit duktig som gjort en lista!! {#emotions_dlg.flower} Jättebra blev den också!! Jag klistrar gärna in den i TS Glad

• Anonym (ADD?)
    strulmaja skrev 2010-12-28 19:53:24 följande:
    Precis så, språkligt korrekt, menar jag. Jag tar personen på orden. Blir sjukt irriterad på när människor säger en sak men menar en annan, eller när de pratar som i gåtor liksom och inte i klarspråk. Jag vill inte lyssna på en massa lull-lull eller stå och behöva tyda och leta dolda motiv, sånt har jag inte tid eller energi för.  
    Precis!! Jag hatar också dolda motiv eller inlindande av saker. Sådana samtal gör mig bara förvirrad för ofta får jag bara en känsla av att personen försöker insinuera något men jag förstår inte vad. Jag gillar raka tydliga budskap som inte kan misstolkas!
  • Anonym (ADD?)

Strulmaja: jag tänkte uppdatera TS nu. Vill du ha med att listan är skapad av dig? Kanske vi kan kalla den "strulmajas lista". Eller bara lägga till infon att "listan är skapad av strulmaja". 

Svar på tråden ADD symptom hos vuxna