Anonym (Drutten-ADD) skrev 2011-01-01 03:58:33 följande:
Strulmaja: Tack för det varma välkomnandet! Håller med dig. Till mig har också ett par läkare sagt att jag inte kan ha ADD, + ... lite intressant, även en psykolog som sa sig ha diagnosticerat dessa åkommor, -"för då syns det på de personerna, antingen springer de på väggarna, eller så är de "sega" som drogade". Ungefär så sa psykologen, kommer ju inte ihåg ordvalet exakt. Helt otroligt! Men det blir väl lätt så med brist på läkare och psykologer. Landstingen slåss över att få anställa även de sämsta, för de räcker ändå inte till. Jag menar, det är ju skrämmande. Psykologen sa till mig att det inte "var något fel på mig". Rekomenderade lite förkovring i "mindfullness", och läsa boken "Munken som sålde sin Ferrari" (stavning?). Då har jag beskrivit för henne hur mitt liv rasat ihop, att jag inte läst en hel bok i vuxen ålder (kan inte hålla koncentrationen). Och dessutom rekomenderade hon den sämsta boken i världshistorien. Jag menar, det kanske finns samanlagt 1 sida tänkvärda meningar i den boken, och det kan ju ha ett värde, men författaren måste vara så fundamentalt PUCKAD, att han inte ens skäms för sig själv. Nåväl, titeln är ju väldigt säljande så den prestationen får han väl ha cred för. Tydligen sålde boken bra också för ca 5-10 år sedan. Bra för honom. Men alvarligt. Undvik den boken! Och hittar ni en psykolog som rekomenderar den boken.... SPRING FÖR LIVET! hahaha.
Go natt! Vi hörs

Jag har inte riktigt fattat det här mindfullness. Är det någon här som blivit hjälpt av det?
Jag har också problem att läsa böcker sen jag blev vuxen. När jag var tonåring älskade jag att stänga in mig på rummet och bara ligga och läsa böcker! men nu klarar jag inte av det längre, antingen så somnar jag eller så kommer jag på att jag ska göra nåt annat. Det känns lite synd för egentligen älskar jag ju böcker. Jag gillar föresten bibliotek också, tycker om lugnet, ordningen, infomationen.. ibland ångrar jag att jag inte blev bibliotekarie.
Men då vet jag att jag inte missar något genom att inte läsa den boken om munken i alla fall, du verkar föresten vara en kul kille!