• FruSen

Vilken brudmarsch?

Ni som gift er i kyrkan, vilken musik hade ni när ni gick in och ut?
    Har hittat två starka kandidater, nämligen
    kyrkomusik.se/song_lyssna.php&page=vigsel_in.php
    och
    kyrkomusik.se/song_lyssna.php&page=vigsel_in.php
    Vad tycker ni? Kan man gå in till en av dessa och ut till den andra? Och vilken passar bäst att tåga in respektive ut till?
    Har ni andra förslag får ni gärna tipsa!

• Svar på tråden Vilken brudmarsch?
  • FruSen

Änglagård har jag lyssnat på, föll mig inte riktigt i smaken även om den också är jättefin
    Mendelsohn hittar jag inte, finns den med bland kyrkomusik.se eller måste man leta någon annanstans?

En annans ak vi funderat på att gå ut till är detta:

Men frågan är om det blir tirst? Går väl liksom inte att köra på orgel? Ska man spela upp det från CD bara? Om det ska bli bra drag i kyrkan måste man ju ha dit ett helt band och det tänkte vi ju inte...

• Milkina cerka

Íntåg -
    ">

vackert på orgel med, men om ni tänker gifta er nu i vinter kanske det blir fel..

Da plivate od pla?e, dobiJam na pla?u da mi more
  • FruSen

Ah, *pucko*
    Hittade mendelshon nu och det är ju den där man alltid hör... Nej, den tänkte jag mig inte alls, vill absolut ha nått annat Känns på tok för mycket amerikansk film över den brudmarschen tycker jag
     '

Spomenka - Ja, vi gifter oss nu i december så det kan bli lite "fel" Jättefint annars!

• abinito

mendelsohn heter bröllopsmarsch du hittar den under musik till vigsel.

• NorrVimpel

Kantorn provspelad några olika för oss innan vi bestämde oss. Vi hade Bröllopsmarsch A.Söderman (ur Bröllopet på Ulfåsa) till utgången.

• Milkina cerka
    FruSen skrev 2010-10-17 18:00:52 följande:
    Spomenka - Ja, vi gifter oss nu i december så det kan bli lite "fel" Jättefint annars!
    Som jag misstänkte då.

Ouvertyren till Orfeus o. Eurydike av Gluck då? - 
    ">

Öht är ju musiken rill denna opera romantisk o. vacker .
    Da plivate od pla?e, dobiJam na pla?u da mi more
  • FruSen
    NorrVimpel skrev 2010-10-17 18:08:09 följande:
    FruSen: Musik på cd brukar låta så fattigt i en kyrkbyggnad.
    Jo, jag tänkte det, orgel är ju ganska mäktigt och livemusik är ju kanske att föredra efter det.
    Får försöka leta fram duktiga musiker i så fall
Svar på tråden Vilken brudmarsch?