Inlägg från: Josean |Visa alla inlägg
  • Josean

vikt...peppningstråd =)

Åh Hej på er!!!

Jag skulle också vilja vara med här! Verkar ju vara en superbra tråd!
    Peppning känns verkligen som det är det man behöver när man ska gå ner i vikt!

Jag behöver kanske gå ner 20 kg nu. Har gått UPP efter graviditeten. Gick ner när jag var gravid.
    När jag kom hem från BB var mina vardagskläder för stora så jag tänkte att "nu kommer jag bli ännu smalare när jag ammar" för det sa alla. Men icke! Tvärt om. Men jag vet varför...

Nu ska jag börja på VV på torsdag kl 10. Får se hur det går...
    Har tränat ganska mycket förr men hittar varken tid eller motivation nu... Har dock börjat att simma lite smått. Hellst 2 ggr/vecka men kan jag inte JUST dom tiderna så blir det ingen simmning. Tråkigt att badhusen inte har fler öppettider.

Har själv börjat lite smått de senaste veckorna med att äta mindre portioner. Färre mackor å sånt. Bättre pålägg och godis EN gång i veckan. Undviker glass och fikabröd. Blir BARA när ngn bjuder... om jag inte tackar nej då förstås, som faktiskt händer ibland!!!
    Igår kunde jag stäng ett par mockastövlar jag inte kunnat ha på ca 1½ år. Vart jätte-paff! Dargkedjan bara åkte upp!! Svish!! Blev glad så klart!

Bra trix det där med paketet som belöning... ska nog prova det...

• Josean

Idiotblondinen:

Jag kan ju ha missat, men äter du "bara" proteiner nu? Riktar du in dig på GI-metoden?

• Josean

Presenterar mig me' :
    Johanna 29 år. Ensamstående m 1½-årig son. Bor i Ö-sund (en till "jämtlänning")
    Jobbar som pers. ass. heltid.

Vill bara säga att mitt mål är inte en specifik vikt utan blir nöjd när jag har slt M, 38-40. Nu har jag 44 på många kläder...
    Vill också kunna sporta igen som jag en gång gjorde...

• Josean

By the way.....Är det ngn som sett programme "Man blir vad man äter"?
    Tycker kanske att det verkar bra det dom vill att man ska äta där...men lite svårt. Sist sa programledaren till "deltagarna" att en portion var lika mycket som när man sätter ihop sina händer till en liten "skål". Inte mer...Har börjat tänka på det... Lika så att man ska sitta ner och äta. Alltid. även om det så bara var en frukt, för att förbränningen eller matsmältningen (kommer inte ihåg vilket) Var bättre då man satt. Jag står JÄTTEOFTA å äter... Tydligen ajabaja...

• Josean

Tack Therese!!

Blir inga fler inlägg för mig idag, ska iväg till jobbet snart.

Men kämpa nu på idag alla tjejer!! Man får ju ta en dag i taget så kommer vi garanterat att lyckas med våra mål!! Eller hur!!!

• Josean

Hejsan alla!

Åh, jag blir verkligen ispirerad av er!! Härligt!!! Faktiskt så till den milda grad att jag tänkte motionera...men kan/får inte. Är grynt förkyld och mycket har satt sig i hals och lungor... Men är på bättringsvägen så när snoret är ute ska jag också ut!!!

Ett litet tips till er som gillar yoghurt:
    man kan ta kesella, som är MYCKET proteinrikt, och blanda med lite FUN light, tex jordgubb, och vipps så har man fått "jordgubbsyoghurt"! Kesella kan ju vara lite strävt, men inte när man gör så här.
    Sen kan man ju alltid diskutera om man ska få i sig aspartam som finns i saften men liten mängd kanske inte är så farligt...

...blondinen: Vad kul att du ska få iväg och simma!!! Njut av stunden!!!

Nu ska jag äta min lunch; fullkornspasta och tomatsås med champinjoner! Gött!!!

See ya!

• Josean

Theresa: Åh, jag skrattade så mycket så jag fick en hostattack!! ...åt kommentaren som frikyrkspastor...
    Men du har helt rätt i vad du säger!

Härligt Nova och Sarah81!! Bra med promenader!!!

Själv tvättar jag och städar som motion idag, och nu är det dags att "springa" till tvättstugan igen...

• Josean

Jag har ingen våg för jag klarar helt enkelt inte av det. Är så knäpp så jag stirrar mig blind på siffrorna och blir oftast besviken och då kan det spåra ur...Knäppt! Men,men....En dag kanske jag kan stå där avslappnat.
    Jag börjar ju på VV imorgon *läskigt* och där väger man sig...men jag vet inte om jag vill veta. Förra gången jag var med vågade jag titta först efter att jag gått ner 5 kg. Kan jag få återkomma med min vikt när det känns ok?
    Skrev tildigare att jag hellst vill gå på stl. Nu 44 men vill ha 38-40. Kommer att mäta mig också så klart...

Jag har Dr Phils bok. Har börjat läsa lite smått. Personligen tycker jag att TV-showen är bättre än böckerna. Det är väldigt mycket ord och text i boken!! Mer rakt på sak på TV.n, men jag tror helt och full på hans metoder. Verkar mycket vettiga!

• Josean

Therese: Ingen fara

Jag jobbar nu men annars brukar jag se på LOST. Älskar det!...och Dr Phil så klart!!!

• Josean

Lite uppdatering:

OJ vad ni har skrivit på bara två dagar som jag varit "borta"!!!! Härligt!!

Blev i alla fall inget VV för mig i torsdags... Var tvungen att hoppa in på jobbet... Men nästa torsdag MÅSTE det bli för annars går min rabatt ut... Hade tänkt ta 16 veckors, känns mer på riktigt då.

Nu är jag i alla fall bortrest. Dalarna. Ska försöka låna lite internet när det går, men om det blir tysst en längre tid så vet ni varför, har då ABSOLUT inte svikit er på den här härliga tråden...

Imorgon blir det antagligen IKEA i Västerås!! Kul, kul!!!

Ha en bra dag alla och kämpa på!!!

/Jo

• Josean

Hej på er!

Nu hoppas jag att jag ska vara tillbaka på den här tråden. Har ju varit bortrest och sedan har datan "varit lite krasslig"....

Har varit på VV i alla fall....Åh, vad mycket jag vägde! Men det konstiga är att jag inte fick panik som jag alltid får annars när jag väger mig. Kanske är för att jag accepterat att nu j:ar får det vara nog med fläsk! Nu kan det bara bli bättre! Men jag tycker att det har varit ganska svårt att hålla mig den här veckan. Speciellt på jobbet!!!
    Äter på jobbet, så man får äta vad som serveras och det är aldrig nyttigt. Men jag ska stå på mig, absolut, så gott jag kan.

Har varit ute och gått riktiga långpromenader också. Fick till och med träningsvärk... Men skulle önska att jag kunde få mer tid till mer motion. Hur gör ni för att få tid?? Antar att det kanske är planering och prioritering som gäller...

Har inte läst era inlägg (det har ju blivit över 100 sidor sedan jag skrev!!!) men hoppas att det går bra för alla!!!

/Jo

• Josean

....blondinen: Läste nu lite i alla fall i inläggen....Vad är det för program ni kör...med hantlar...?

• Josean

ThereseLaurin: Tack!! Frågar dig...Vad är det för program ni kör?

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)