Inlägg från: Haanna |Visa alla inlägg
  • Haanna

vikt...peppningstråd =)

Hej hej!

Ny här!

Skulle också behöva gå ner, har ju redan övervikt från början och gick ner till ett av mina mål efter graviditeten men dom är nu som bortblåsta.

Försöker och försöker.
    Har MINST och då säger jag MINST 30 - 35 kg att gå ner, inget har hjälpt hittills. Så ska nu börja ro på en roddmaskin också. Min gubbe har lite olika träningsredskap.

Så lite peppning är aldrig fel.

• Haanna

Har ej kommit igång ännu, skulle göra det idag tänkte jag...
    Men har inte tiden min dotter har förmodligen öroninflammation för FJÄRDE gången (läs: hon är snart 7 månader, första 5/11 andra 14/11 tredje 23/11) så vi ska in till Uppsala till öronläkaren idag!

Men ska försöka mig på något om jag hinner, annars får det blir så att jag får börja imorn bitti.

• Haanna

idiotblondinen - Tycker inte att det är så farligt att se dina bilder, kommer förmodligen se likadan ut när jag gjort en sådan model eller kanske till och med större, det vet jag inte ännu *ler* Då det inte verkar funka riktigt för mig

Syndat har jag gjort, eller ja igår... Suckar. Hatar mig själv i sådana lägen. Men idag ska jag försöka mig på ett träningspass om jag hinner. MÅSTE nämligen plugga lite teori också då jag skriver upp om tre veckor.

Men men nu tillbaka till att skriva av tränings schemat och sen träna lite och sen hinna med duschen-teori-diska-plocka undan innan Linnea vaknar *ler*. Blir tufft men jag hinner säkert *ler*.

• Haanna

Är tydligen för tjock för att göra en sån där docka, va roligt det känns då. Japp kan erkänna eller offentlig göra att jag väger tre siffrigt och har nog slutas skämmas för det. Klart det känns... men vad ska man göra.
    Jag vägde efter förlossningen 95 kilo och hade då kämpat innan jag blev gravid och hade gått ner 17 kilo och gick ner ytterligare några kilon. Under graviditeten gick jag upp allt som allt kanske 5 kilo. Jag va överlycklig när vågen visade 95 kilo... Men ja, sen blev det massa knas och jag och min sambo separerade så jag antar att hur jag mådde tog över vad jag åt också

Idag mår jag betydligt mycket bättre, och MÅSTE verkligen börja träna. Har provat iprencip allt:
    Viktväktarmat
    Xenical
    Reductil
    Nutrilett
    Äppelcidervinäger
    Några andra tabletter som jag inte minns namnet på
    En och annan j*vla diet

Men kommit fram till att det enda som hjälper är att äta rätt och träna eller ja motionera.

Längtar tills jag kan få börja på friskis och svettis igen... trivdes bra där.

Promenera gör jag varje dag.

Så om någon känner sig extremt tjock, så kan vi väl starta en klubb :-P
    Men men har väl lärt mig... är ju född så här, alltså jag har alltid varit överviktig så jag antar att det är lite svårare då, man vet inte hur man ser ut när man är smal/smalare eller hur det kändes. Problemen försvinner definitift inte.

• Haanna

Våra liv - Problemet är väl att jag alltid har en barnvagn med mig. Min kära sambo tycker när vi är ute i spåret och går att jag ska gå längre osv när han springer... men att gå med barnvagn tycker jag är super jobbigt för man får inte samma träning och inte samma takt, för då kan jag spurta om jag går utan vagn.

Men ska försöka och försöka.

• Haanna

Tack för sidan!
    Har gjort en nu, ligger i bildgalleriet.

Har nyligen tränat också, måste vila när jag håller på med hantlar. Kan egentligen inte använda hantlar som normalt folk då jag har ett handikapp... Har en nervskada i en arm sen jag föddes. Har inte samma styrka och armen är inte rak... så det blir lite jobbigt.
    Dock har jag gjort 24 vanliga situps och 24 snea situps. Vill träna alla muskler i magen även dom som är på sidan av magen Men det kommer jag nog köra med varje dag.

Ska göa lite fler övningar, gjorde några från igår då jag inte gjorde något i går. Sen ska jag ut och gå också. Blir förstås bara en "vanlig" promenad men jag rör ju på mig i alla fall.

• Haanna

idiotblondinen - TACK!

Har nu lagt in en bild där det är 95 kilo på mig istället.

Jahapp där vaknade min dotter

• Haanna

emmamaria - Tackar Har fått höra det *s*.

Nu har jag ätit.
    Ska ta och gå ut och gå av mig det *ler*. Måste nämligen ut och röra på mig... så ska gå till Bäckby och Mix Outlet, nån ny affär här i Västerås/Bäckby. Sen måste jag handla... ska diska och hänga tvätt innan fyra också *ler*. Så nu blir det raska takter *ler*. Har planerat att vara hemma här igen senast halv tre.

VåraLiv - Vad är det som syns!? Ja det är rätt stor skillnad på 95 och 112, och det är inte kul och veta att jag gått upp alla kilon

MEN har nu gjort mig själv delmål *ler* börjar lite lätt med 3 kg och sen är det fem kilo mellan varje delmål. OM jag ska väga 65 kilo så har jag tio delmål. Men mitt mål är inte att bli en pinne *ler*, vill faktiskt ha lite hull att ta i... så mitt närmaste mål är nog 80 kg. *ler*

Dags att göra sig redo.

I´ll be back!

• Haanna

Våraliv - det gör inget.

Ingen promenad blev det heller gubben min kom hem så jag kom aldrig ut. Han är sjuk så han kommer vara hemma. Tycker ibland det är jobbigt då man inte är van osv. men imorn även fast han är sjuk så ska vi ut och gå en liten liten bit, för han måste också ha friskluft. Sen blir det väl till att sitta inne tills han ska hämta barnen.
    Denna vecka går sakta... och jag vet varför också för han har barnen och jag tycker allt är jobbigt (läs: PMS) *asg*. Plus att jag stör mig på hans sätt att ha uppfostrat en av hans söner.

Nej dags för att försöka få lite energi.

• Haanna

Ser att det finns fler som är svaga för snacks när det är mens på G
    Jag med, speciellt Choklad, men den dosen har jag redan fått nu. *ler*

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)