Inlägg från: idiotblondinen |Visa alla inlägg
  • idiotblondinen

vikt...peppningstråd =)

Marsmamma: Kort och gott, du måste sluta ha sådan mat hemma. Du måste sluta köpa hem det. Du MÅSTE.

• idiotblondinen

Jag har dock en känsla av att just för att jag skriver så så kommer du bara handla det ännu mer, nästa gång du är i affären. Detta är ett val du står inför... Du kan välja och trotsa och göra det som är dåligt för dig, eller så kan du göra det som är lite svårare, för att du är värd slutresultatet.

• idiotblondinen

Marsmamma: Jag vet, man känner sig dum i huvudet. Usch jag ska erkänna en sak... Jag går runt i värsta ångestdeppmolnet nu o det verkar inte vilja släppa. Gång på gång på gång så kommer tanken på mat o gottis upp... Jag förstår att det är så jag tagit itu med mina problem innan. Jag har tröstätit. (Inte nu alltså) Jag röker vanligtvis nån cigg om dagen, o nu har jag varken haft råd med den mat jag vill ha, eller cigaretter. Antagligen därför det känns jobbigare nu, för jag måste gå igenom ångesten utan att dämpa. Fy fan vad svårt det är. Men hade jag haft mat hemma så hade jag ätit den, det vet jag. Så på nåt sätt så verkar detta ta mig ur en stor jobbig grotta där jag suttit fängslad! Haha.. Fy fan vad svamlig jag är.

• idiotblondinen

Jag sköter också mig.

Marsmamma: Vad gör jag? Jag går runt och kvider ska jag säga... Jag håller på att börja gråta hela tiden! Jag är irriterad, sur och uppgiven och jag vet inte ens varför!

Theresa1: Jag vet precis hur du känner också... På arbetsförmedlingen idag så tittade tanten på mig o sa "Har du inte gjort nåt sen 2001?" med en blick som... Ja jag vet inte hur jag ska förklara. Innan jag gick så fick jag fram ett "jag är inte dum i huvudet, det fanns omständigheter under dessa åren" iallafall. Då såg hon plötsligt lite snällare ut, verkade som hon fattade iallafall. Men fan, inte ska jag behöva dra upp mitt livs historia för att få respekt som en vanlig människa iallafall? Nåväl.. Det där med brevbärare, det är ju tex ett jobb som jag skulle kunna klara av. Men tro tusan att de som är utbildade men inte får jobb inom sitt område får bli brevbärare sålänge, o även om hela skiten är vriden som du säger, så är det ju ändå "rättvisare" så. Jävla skitsamhälle alltså, folk i allmänhet verkar ha helt fel mål i livet.

• idiotblondinen

VL: Jag röker bara en cigg varje kväll innan jag går o lägger mig. Men nu märker jag fan att den ciggjäveln betytt mycket... Nu har jag inte rökt på tre dagar men vi får se hur det blir imorgon, om jag köper nya eller inte. Nutrilett är iallafall det första jag ska köpa när pengarna kommer!

• idiotblondinen

VL: Jag är 89,2% säker på att jag kommer att köpa cigg imorgon iallafall.

• idiotblondinen

T1: Haha, ursäkta att jag skrattar men visst är det så skrattretande... Åååh! Jag hatar det! Haha, jag tror jag kan toppa din lista också.. Bara för att vara ännu värre:

Körkort: Nej
    Tillstånd att få ta körkort utan speciellt läkarutlåtande: Nej
    Högskolestudier: Nej
    Gymnasiestudier: Nej
    Högstadiestudier: Ja, men gick ut med dåliga betyg p.g.a (ovidkommande) psykisk ohälsa
    Psykisk sjukdomshistoria: Fd sprutnarkoman o alkoholist, o "kronisk" depression

Att jag är SNÄLL o VÄLVILLIG mot ALLA är heeeeeeeeelt ovidkommande, jävla skit det är folk som "kunnat (tillåt mig skratta) sina jobb" som inte hjälpt mig när jag gjort allt för att få vägledning... Fucking jävla skit alltså.

Jag vet att jag svamlar... O svär. Fast jag mår lite bättre nu för nu har jag käkat en stor kycklingsallad. Typiskt va?

• idiotblondinen

Jag kom förresten på att jag ska gå o simma imorgon klockan 8.45 men jag har varken telefon eller väckarklocka så jag vetifan hur jag ska komma upp i tid.. Haha, imorse vaknade vi 09. Det ska bli spännande att se hur det kommer att gå.

Förlåt att jag drar upp en massa jävla svammel alltså, antar att det ingår i min "tappa kilon och ta itu med ångest"-terapi. Nu känns det lite bättre.

• idiotblondinen

VL: Ja, det har jag. Men nu får jag ångest för att jag skrev det. Fan vad onödigt gjort.

• idiotblondinen

VL: Haha, tack.. Men den vanan ska jag också kicka en vacker dag... Tar en sak i taget

T1: Jag vet, tänk om såna som vi suttit på en del positioner man stött på folk i sitt liv. Så annorlunda saker hade kunnat bli! Ur bitterheten kan faktiskt komma något gott, inbillar jag mig.. För jag blir bara mer beslutsam när det gäller förändring. Känner mig maktlös, men NÅN nytta ska jag kunna göra, någonstans, någon gång. Hoppas att du får en sån position nån gång, du har så skön inställning. Det behövs!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)