Inlägg från: Lovely6 |Visa alla inlägg
  • Lovely6

Flashback - nejtack!

Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 18:58:36 följande:
    Flashback är idioternas högborg.
    Googlade efter en specifik sak, hamnade på flashback, läste några trådar.
    T ex "Fota en neger"  och en tråd av en 37 årig man som ville ha råd, hur man söker kontakt med grannens 12-14 åriga dotter. Att ha sex med henne var bara en erotisk fantasi, men nu ville han "bara ha kontakt".

Det finns också fetish trådar där rasister och vit makt folk fantiserar om gruppsex med kvinnor i burka m.m.

Ja jag dömmer dessa människor och detta forum.
    Jag håller med dig. Efter diverse slösurf i FB´s mörkare regioner så är jag fan rädd för svensk psykisk hälsa.
    I en tråd gottar man sig i bilder från Arbogamorden. I en annan i bilder från diverse avrättningar.
    Sen är det förstås alla dom som söker riktigt hård och förnedrande porr.

Och till dig Rabelais, eftersom havet är fullt av sinnesslöa så håller jag mig gärna till ankdammen.
  • Lovely6
    Rabelais skrev 2010-10-18 19:45:34 följande:
    Frihet är att kunna välja om man vill ta del av det eller låta bli
    Frihet är att det inte ska finnas folk som söker "100 sätt att ta död på en neger"  eller "ge mig tips på hur jag knullar min flickvän tills hon blöder"

Ser du verkligen inte skillnaden eller är du mentalt utmanad på nåt sätt?
  • Lovely6
    AleidaGuevara skrev 2010-10-18 19:52:04 följande:
    Om man vill bli klappad medhårs och bli bemött på ett politiskt korrekt sätt är flashback fel ställe. Den som påstår att det bara är hjärndött folk därinne har nog inte gjort en mental inventering på FL heller
    Ja, på flashback blir man hånad om man är tjock kvinna och på familjeliv blir  man lynchad om man låter sitt barn på 3 år och 363 dagar åka framåtvänd i bilen. Välkommen till internet och yttrandefrihet!
    Ja, likheten är slående. Drömmer
  • Lovely6
    Rabelais skrev 2010-10-18 20:00:37 följande:
    Men, hur skall du kunna ta död på de fördomar som frodas i e.g tråden om afrikaner om du inte deltar? Om du inte har friheten att delta? Om vi inte först äger yttrandefrihet, hur skall vi då kunna motverka sådana strömningar? Åsikter går inte att lagstifta bort men de går att debattera bort.
    Vaddå debattera bort? Trådarna är fulla av rassar och allmänt sjukt folk som njuter av att hetsa varandra.

Det, gott folk, är vad vissa vill kalla yttrandefrihet.
  • Lovely6
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:09:13 följande:
    Men kliv inte in där då. Där får man skriva ALLT, och det är fullt tillåtet. Sitt här på familjeliv och snacka trams istället då. Finns INGEN som tvingar NÅGON att kliva in på flashback. Väljer man att starta en tråd där så får man skylla sig själv om någon är lite taskig, det är inte ett dugg synd om någon som väljer att hänga där trots att de inte klarar av jargongen. Det är upp till varje individ att läsa forumreglerna och sen välja om man vill vara kvar och starta trådar eller inte.

Fattar inte ens poängen med den här tråden. Jaha, du har upptäckt att man är taskiga på FB - Big news!
    Vad vill du få ut av den här tråden?
    Låt mig gissa, du är en av dom "tuffa"?  Drömmer
  • Lovely6
    end of days skrev 2010-10-18 20:11:33 följande:
    Snabb jämförelse, fl befolkas av hormonstina pk kossor som verkar ha drömt bort sig i nån icke existerande fantasivärld ... på flashback hittar man resten av befolkningen.
    Dom som har eller väntar på nån form av diagnos?
  • Lovely6
    end of days skrev 2010-10-18 20:14:44 följande:
    nja, det är på familjeliv man stöter på diagnoser i var varanan tråd ;)
    Ja, dom på fb håller väl sina hemliga.
  • Lovely6
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:19:31 följande:
    Men varför inte? FB är yttrandefrihetens högborg, och man kan aldrig tysta dessa människor. Hellre låta nissarna leva i sin låtsasvärld och leka nazister istället för att de går ut på stan och gör samma sak. Du kan ALDRIG radera dessa individer, deras tankar eller åsikter. De kommer alltid att finnas, så det är en död kamp att försöka göra något åt det.

Det enda du har gjort med den här tråden är att skapa mer publicitet till FB och där med hjälpt sidan att växa. Glad
    Så du tror på allvar att dessa nissar aldrig skulle gå ut och "göra samma sak"

Herregud, det var nog det dummaste inlägg i år.
  • Lovely6
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:34:44 följande:
    Haha, ja jag är väldigt säker på att de allra flesta mest tycker att det är ett roligt liv de lever på internet.

T.ex. så finns det pedofiler där som skriver med andra pedofiler om barn i sexuellt syfte, istället för att gå och antasta barn.

Angående dessa små rassar, hemskt ofta är det väldigt unga killar som bor i småstäder och kör epa - som tycker att det är kul att vara överdriver på FB. Herregud, hur orkar ni ta allting på så stort allvar?

Om man tar allt som skrivs på allvar där så skulle ju extremt många vara rasister, nazister och kvinnohatare. Så extremt många skriver att kvinnor är äckliga sliddjur, men de menar ju inte det på riktigt. De tycker att det är en kul jargong och de älskar att provocera. Här finns det också väldigt många som leker och är provokativa, fast de är ansvarsfulla föräldrar som lever ett normalt liv.

Ta ALLT som skrivs på FB med en nypa salt och en portion rå humor - gör du inte det så lär du ju bli galen.
    Hur vet du att det är så?
Svar på tråden Flashback - nejtack!