Inlägg från: Azusephre |Visa alla inlägg
  • Azusephre

Flashback - nejtack!

Lovely6 skrev 2010-10-18 21:38:54 följande:
    Ännu en pinsam fbmedlem? Ni är för härliga i er sinnesslöhet.
    haha, eller hur. Försöker göra allt för att skydda den "underbara" sidan Det tycks ej funka, tyvärr.
  • Azusephre
    end of days skrev 2010-10-18 21:40:28 följande:
    Inför publik punkt.
    Vad skulle flashback ha lärt sig av den incidenten? Att folk begår självmord? Tror det är allmän kunskap.
    Har du läst den tråden? Killen var nära på att ändra sig, men folk fortsatte skriva taskiga kommentarer och se vad dom fick ut av det Härliga FB.
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:43:37 följande:
    Tror du på det själv?
    Ja, om folk tänkte lite mindre på sig själva och deras tillfredställse som dom får genom att skriva taskiga saker till andra människor och ringde till polisen direkt när tråden startades, så skulle nog förmodligen killen levt nu.
  • Azusephre
    end of days skrev 2010-10-18 21:44:17 följande:
    Men om du avskyr flashback så mycket så håll dig i hönsgården ala dagiset ala familjeliv.
    För den delen så kan orden på flashback vara hårdare, kommentarer vassare och mer ärliga men när kärringar samlar sig här och går loss i vissa trådar så får det flashbacks "mobbning" att blekna.
    haha, tror du på det där själv eller? Som sagt...när man är mellan 16-50 år så borde man veta bättre när det gäller kommentarerna på FB.
  • Azusephre
    end of days skrev 2010-10-18 21:47:46 följande:
    Nära på att ändra sig?
    Tyckte mer han var lite väl "blå" för att ändra sig.

Med tanke på förberedelser han gjorde och tidsutrymet så nej, han var inte ens närheten av att ändra sig, han vill bara ha uppmärksamhet.
    Typisk FB kommentar...
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:47:24 följande:
    Har du några belägg för det eller är det ditt eget tyckande? Jag har läst hela tråden, jag kan hitta ett fåtal inlägg som skulle kunna tolkas som hetsande, resterande inlägg kommer när killen hänger dör. Till och med hans egen familj har gått ut med att han ville dö, men jag antar att du har mer på fötterna än familjemedlemmarna.

Vad gör du själv för att förhindra självmord? Du lever väl som du lär får man lov att anta.
    Jaha, så "skynda dig, för jag ska snart börja jobba" och "häng dig inte, för tänk om du bryter nacken istället, gör så här istället" etc etc inte betraktas som dumma kommentarer? Om jag hade sett inlägget i tid så skulle jag ringt polisen direkt innan det hann hända något och förmodligen så skulle polisen hitta honom så han gick och rädda. Men inte FB, dom väntade tills han redan var död.

Men nog om det, vi kommer ingen vart genom att diskutera den frågan och det är OT.
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:49:04 följande:
    Hur vet du att jag är medlem på flashback? Måste man vara medlem på ett specifikt forum för att tycka att funktionen är bra? Eeehh...
    Annars skulle du inte veta att "funktionen är bra" enligt dig...
  • Azusephre
    end of days skrev 2010-10-18 21:53:36 följande:
    Av det jag såg, så kunde han avbryta det hela när som helst.
    Det var inte så att han klättrade upp på en stol och dinglade en meter från marken.
    Det var en målmedveten handling och han fick uppmärksamheten han önskade, antagligen så mycket mer än han i sina vildaste fantasier hoppades på.
    Herregud. Man ska inte uppmuntra sånna handlingar! What's wrong with you?
  • Azusephre
    nollåtta skrev 2010-10-18 21:54:25 följande:
    Vad spelar det för roll? Tror du att alla på flashback är pedofiler som gillar bajssex? Det är ungefär lika korkat som att anta att alla medlemmar på familjeliv är småbarnsföräldrar som inte har några vidare ambitioner bortsett från att diskutera bebisbajs och barnmat.
    Det är ju så. Det är därför det heter "FAMILJEliv", do'h. Vi skäms iaf inte för det.
Svar på tråden Flashback - nejtack!