Inlägg från: Pickeli |Visa alla inlägg
  • Pickeli

Betalning för vatten?

Kolla med de som bor där vad de brukar betala, det varierar väldigt från kommun till kommun vad en kubik vatten kostar.

Men det kostar inte så mycket så att ni ska behöva grunda hela köpet på det. Någon till npgra hundralappar i månaden på sin höjd!

Google it!
  • Pickeli
    EmelieLantz skrev 2010-10-18 15:09:37 följande:
    ja precis, det är ju det jag tror, att vi även måste betala för att få varmvatten. För DET vill vi ju inte va utan Flört
    Och då blir det väl ganska mycket dyrare?
    Kontrollera om ni behöver betala för själva vattenmängden eller för uppvärmningen också, för isåfall kan det ju handla om att ni ska stå för värme själva också och den är vattenburen.

Det brukar handla om att man betalar för vattenförbrukningen, oavsett om den är kall eller varm :) Men kolla detta!
    Google it!
  • Pickeli
    EmelieLantz skrev 2010-10-18 15:12:17 följande:
    men det är nybyggda bostäder så inget som bott där innan :P
    Jo, fast vad en kubik vatten kostar kan vi ju lätt ta reda på, problemet är att jag har för mig jag hört att det är olika på olika ställen om man behöver betala även för att vattnet ska värmas upp, och det då i så fall skulle bli väldigt mycket dyrare?
    Ja och det kan ju naturligtvis inen här svara på som du säkert förstår, och ka du stå för uppvärmning själv så kan det rusa iväg ja.
    Google it!
  • Pickeli
    EmelieLantz skrev 2010-10-18 15:26:46 följande:
    okej =) så kortfattat kan vi alltså räkna på ett UNGEFÄR med en elräkning som i alla fall inte överstiger tusenlappen, och en vattenräkning som inte överstiger femhundrallappen?
    Skrattande
    På vintern betalar vi uppemot 3000 kr i månaden i el och uppvärmning. Så du bör nog kolla med din hyresvärd exakt VAD ni ska betala för.. Betalar ni bara hushållsel eller också uppvärmning? Är det eluppvärmning eller vad är det för typ av värme? Om vi skulle köra med el i vårt hus skulle räkningen inte stanna förens den var över 5000 kr..
    Google it!
Svar på tråden Betalning för vatten?