• asdfghj

Kommer pengarna in på kontot direkt när man lämnat tillbaka en vara? (kappahl)

Lämnade tillbaka en jacka tidigare idag och tjejen i kassan sa att pengarna skulle studsa in på mitt konto igen direkt. Men nu när jag kollar hade jag inte fått tillbaka något..hade hon fel och det tar en stund eller har det hänt något?

Vet att jag kan ringa imorgon men jag blir nervös och vill veta nuu..hatar sånthär!

• Svar på tråden Kommer pengarna in på kontot direkt när man lämnat tillbaka en vara? (kappahl)
  • Namnam

Nej det är som vanligt att det kan ta upp till tre bankdagar.
    Att dra pengar går fort men inte att få tillbaka dem

• Annalena01

Precis! Lämnade tillbaka en vara på Ikea, och det tog 3 bankdagar. Jag började oxå undra.. Men du kan ta det lugnt, kolla om några dagar så ska du se att pengarna är på kontot igen.  :))))))))

• asdfghj

äsch va sämst! varför har dom ändrat så man inte kan få tillbaka i kontanter för?

• Tattyn

upp till 5 bankdagar kan det ta för pengarna att sättas tillbaka på kontot, och det är inte butikernas fel, det är bankernas så det hjälper föga att gnälla på butikerna. Att alla inte erbjuder kontanter tillbaka beror i många fall på bokföringen och hur noga revisorn är med att alla transaktioner ska stämma till 100%, ger de då tillbaka kontamt om summan från början är betald med kort så misstämmer det i bokföringen.

• Yosa

Men hur då? Jag har inte mitt bankkontonummer i huvudet...

• Tattyn
    Yosa skrev 2010-12-27 19:52:08 följande:
    Men hur då? Jag har inte mitt bankkontonummer i huvudet...
    HUr då vaddå? Pengarna sätts ju in på ditt kort på samma sätt so de dras från ditt kort, du drar kortet i kortläsaren i butiken, butiken ger bara läsaren andra kommandon än när de drar pengar från kontot.
  • Yosa

Trodde ni menade att de ALDRIG lämnar tillbaka i kontanter utan bara till ett konto. Då funderade jag på hur det blir om man då betalar sin vara kontant. Tyckte det lät konstigt att de då ska lämna tillbaka till ett konto istället för kontant.

Kort-betalning och sen tillbaka in på kontot fårstår jag

• Tattyn

Nä oftast så återbetalar de på samma sätt som orginalbetalningen gjordes för att det ska bli rätt i deras bokföring och så att revisorn inte ska gnälla, dvs betalar du kontant får du kontanter tillbaka betalade du med kort sätts pengarna in på kortet igen osv.

Svar på tråden Kommer pengarna in på kontot direkt när man lämnat tillbaka en vara? (kappahl)