• URmama

Extremt torrt hår..hjälp!

Jag har sedan jag vart gravid fått extremt torrt hår. Sonen är 2 månader nu men mitt hår har inte blivit bättre Jag använder frisör-schampoo och balsam, hårinpackning osv. Finns det någon som kan rekommendera nåt mirakulöst för att rädda mitt hår!!!

• Svar på tråden Extremt torrt hår..hjälp!
  • Filbunke

Vilket märke använder du?

Jag hade själv mycket torrt hår förr och fet hårbotten. Började använda märket Sebastian och det gjorde susen för mitt hår. Deras hårinpackningar är guld. Finns två bra. En med större del protein och den andra med större del fuktgivande. Brukar beställa från England, du får produkterna till typ halva priset mot vad du betalar här i Sverige.

lookfantastic.com

• Filbunke

Sebastian Raw hette schampot och balsamet, ska egentligen användas på mycket mycket tjockt hår men mitt skandinaviska hår mådde super av det. Jättedrygt schampo som ger ett tjockt lödder. Det i kombination med inpackning, kanon!

• URmama

Tack, har prövat Sebastian, men det rådde tyvärr inte på mitt hår. Jag har jättetjocka hårstrån och får frågan om jag använder balsam varje klippning..:( Mörkt tjockt med tjocka hårtstrån..säljs inget som råder bot verkar det som.

• Filbunke
    URmama skrev 2010-10-19 13:25:26 följande:
    Tack, har prövat Sebastian, men det rådde tyvärr inte på mitt hår. Jag har jättetjocka hårstrån och får frågan om jag använder balsam varje klippning..:( Mörkt tjockt med tjocka hårtstrån..säljs inget som råder bot verkar det som.
    Provade du Sebastian Raw? Schampoflaskan är röd och balsamflaskan orange. Det schampot och balsamet är framtaget speciellt för tjockt hår med tjocka hårstrån, till riktigt....ursäkta mig nu men för att du ska förstå "negerkrull". Pga dess formula som tränger ner i håret.
  • URmama
    Filbunke skrev 2010-10-19 13:46:37 följande:
    Provade du Sebastian Raw? Schampoflaskan är röd och balsamflaskan orange. Det schampot och balsamet är framtaget speciellt för tjockt hår med tjocka hårstrån, till riktigt....ursäkta mig nu men för att du ska förstå "negerkrull". Pga dess formula som tränger ner i håret.
    Eh nej jag har inte använt just den..men jag har inte afrohår som man annars kan beskriva det som...ska testa raw!
  • Filbunke
    URmama skrev 2010-10-19 13:49:02 följande:
    Eh nej jag har inte använt just den..men jag har inte afrohår som man annars kan beskriva det som...ska testa raw!
    Sorry, afrohår låter trevligare såklart.
  • Pirum

Jag har börjat med ett schampo från Korres som heter Juniper&Olive Tree for normal and dry hair. Nu har jag iofs bara hår till axlarna men jag behöver inte ens balsam längre. Jag hade också problem med irriterad och svidig hårbotten men det har helt försvunnit.

Det säljs på Kicks bland annat men jag har hittat det billigare på Apoteket (100 kr för en flaska mot 140).

• 7 små apor

Allt schampo är extremt uttorkande, därför har de återfettande kollijox i det.

Lactasyd flytande tvål rekommenderas varmt. Det torkar inte ut men tvättar rent.

• J a n n a h

Sedan jag började med mandeltvålen från www.liiv.se så har mitt hår blivit mycket bättre, använder den tvålen ist för shcampo och sedan lite balsam. Och när håret är fett lägger jag olivolja i topparna(där mitt hår är mest torrt) och gör en fläta och tvättar ur på morgonen :) Ibland kan dock oljan behövas tvättas ut fler gånger.

Jag skulle tippa på att ditt hår inte tål alla dåliga och uttorkande ämnen i shcampo,så var det för mig (även efter grav.) 

• Dilan

använder du schampoo varje gång du dushar? :)

rekomenderar dig att använda balsam enbart, och kanske var tredje dag använda schampoo och tvätta rent håret, beroende på hur fort dit hår blir smutsigt. använd heller inte mycket spray och se till o ha värmeskydd innan du blåser håret eller plattar det, låt helst bli att platta det. Borsta aldrig på blött hår. avsluta dushen med kallt vatten i håret, kan ge det glans. sen har jag prövat lite egna inpackningar. och ibland köper jag. Jag tror det är så att schampoo torkar ur håret och rubbar hårets naturliga oljor. Sätt upp håret i en bulle på huvudet så inte håret ligger o skaver när du sover lika mycket.
    Fick jätte torrt hår ett tag och detta hjälpte på mig.

Jag använder nu ett balsam jag köpte på apoteket med oliv.

Svar på tråden Extremt torrt hår..hjälp!