• URmama

Extremt torrt hår..hjälp!

Jag har sedan jag vart gravid fått extremt torrt hår. Sonen är 2 månader nu men mitt hår har inte blivit bättre Jag använder frisör-schampoo och balsam, hårinpackning osv. Finns det någon som kan rekommendera nåt mirakulöst för att rädda mitt hår!!!

• Svar på tråden Extremt torrt hår..hjälp!
  • URmama

Tack, har prövat Sebastian, men det rådde tyvärr inte på mitt hår. Jag har jättetjocka hårstrån och får frågan om jag använder balsam varje klippning..:( Mörkt tjockt med tjocka hårtstrån..säljs inget som råder bot verkar det som.

• URmama
    Filbunke skrev 2010-10-19 13:46:37 följande:
    Provade du Sebastian Raw? Schampoflaskan är röd och balsamflaskan orange. Det schampot och balsamet är framtaget speciellt för tjockt hår med tjocka hårstrån, till riktigt....ursäkta mig nu men för att du ska förstå "negerkrull". Pga dess formula som tränger ner i håret.
    Eh nej jag har inte använt just den..men jag har inte afrohår som man annars kan beskriva det som...ska testa raw!
  • URmama

Wow tusen tack för alla tips Jag måste låta håret självtorka om jag fönar ser jag ut som Diana Ross i skallen.
    sukiojag, jag ska till frisören snart men jag avskyr att gå o  klippa mig. Får alltid "utskällning" för mitt hår är för torrt,slitet osv. Jag har tjocka hårstrån, det kan inte bli silkysmooth a la Nordiskt hår så är det bara.
    Jag tvättar mitt hår 1/vecka med frisörprodukter, leave in balsam m.m så jag tar hand om det men inget hjälper.

Svar på tråden Extremt torrt hår..hjälp!