Jag e själv frisör, o gör inget annat på dagarna än att försöka bota hårproblem.
Det finns en serie från kerastase, den heter OLEO RELAX som är byggd på oljor, (utan att bli fett) som är super för tjockt och torrt hår, men den är Igentligen till för att motverka frissighet. jag har inget friss, men använder serien ibland när jag känner att inget annat hjälper. Du behöver shampo o kuren (inp) som du använder varje tvätt ist för balsam. Om du använder värmeverktyg, finns en värmeskyddande crème, NECTAR THERMIQUE som du har i i handukstorkat, och sen plattar, o då smälter den in i håret o gör susen! Altså mkt mer än bara värmeskydd!! Att inte låta håret självtorka, e skitsnack! All värme torkar ur som f*n!
Fläta håret ist för knut på natten.
Alla d'e här produkterna e ju svindyra men finns på en sida som heter FEELUNIQUE.com (el.uk)
Där kostar de flera hundra mindre!
Sen är det ju så att när du fått barn är ju kroppen i obalans, o då tar håret stryk. Så gå till en bra frisör o få en ordentlig klippning o massa gosiga produkter, (men köp ingen skit på kicks eller Åhléns bara)
Lycka till :)