• URmama

Extremt torrt hår..hjälp!

Jag har sedan jag vart gravid fått extremt torrt hår. Sonen är 2 månader nu men mitt hår har inte blivit bättre Jag använder frisör-schampoo och balsam, hårinpackning osv. Finns det någon som kan rekommendera nåt mirakulöst för att rädda mitt hår!!!

• Svar på tråden Extremt torrt hår..hjälp!
  • Dilan

forts.
    låt aldrig håret självtorka.

• phoennah
    Dilan skrev 2010-10-21 00:19:42 följande:
    forts.
    låt aldrig håret självtorka.
    Varför ska man inte låta håret självtorka? Det gör jag jämt, och mitt hår är kalasfint.
  • phoennah
    Björnmossa skrev 2010-10-21 00:56:02 följande:
    No 'poo.
    Helt klart No poo! Googla! Jag har hållit på med det i flera år och har fått fantastiskt hår.

Sedan vill jag tipsa om Jessicurl, det märket har underbara balsam och inpackningar. Är själv lockig, men har en syster med rakt hår. Köpte en burk till henne för ett tag sedan och hon blev lika såld, så rakhåriga kan också använda det.
  • sukiojag

Jag e själv frisör, o gör inget annat på dagarna än att försöka bota hårproblem.

Det finns en serie från kerastase, den heter OLEO RELAX som är byggd på oljor, (utan att bli fett) som är super för tjockt och torrt hår, men den är Igentligen till för att motverka frissighet. jag har inget friss, men använder serien ibland när jag känner att inget annat hjälper. Du behöver shampo o kuren (inp) som du använder varje tvätt ist för balsam. Om du använder värmeverktyg, finns en värmeskyddande crème, NECTAR THERMIQUE som du har i i handukstorkat, och sen plattar, o då smälter den in i håret o gör susen! Altså mkt mer än bara värmeskydd!! Att inte låta håret självtorka, e skitsnack! All värme torkar ur som f*n!
    Fläta håret ist för knut på natten.
    Alla d'e här produkterna e ju svindyra men finns på en sida som heter FEELUNIQUE.com (el.uk)
    Där kostar de flera hundra mindre!
    Sen är det ju så att när du fått barn är ju kroppen i obalans, o då tar håret stryk. Så gå till en bra frisör o få en ordentlig klippning o massa gosiga produkter, (men köp ingen skit på kicks eller Åhléns bara)

Lycka till :)

• Didaj

Babyshampoon som finns på salongerna. testa med att packa in ditt hår med en riktigt fet hårinpackning (hemmatillverkad) sådana recept finns på internet ^^ Lycka till!

• Joico

Olivolja!!
    Fukta håret och dränk det i olivolja (inte hårbotten, det bli så oljigt då). Sätt gärna en plastpåse och en varm handduk ovanpå. Låt sitta några timmar, eller sov med det (lägg en handduk på kudden).

Det krävs typ 2 schamponeringar för att få ur det och olivoljebehandlingen kan behöva upprepas, men det funkar för mig iaf!

• URmama

Wow tusen tack för alla tips Jag måste låta håret självtorka om jag fönar ser jag ut som Diana Ross i skallen.
    sukiojag, jag ska till frisören snart men jag avskyr att gå o  klippa mig. Får alltid "utskällning" för mitt hår är för torrt,slitet osv. Jag har tjocka hårstrån, det kan inte bli silkysmooth a la Nordiskt hår så är det bara.
    Jag tvättar mitt hår 1/vecka med frisörprodukter, leave in balsam m.m så jag tar hand om det men inget hjälper.

• Dilan
    URmama skrev 2010-10-21 13:52:11 följande:
    Wow tusen tack för alla tips Jag måste låta håret självtorka om jag fönar ser jag ut som Diana Ross i skallen.
    sukiojag, jag ska till frisören snart men jag avskyr att gå o  klippa mig. Får alltid "utskällning" för mitt hår är för torrt,slitet osv. Jag har tjocka hårstrån, det kan inte bli silkysmooth a la Nordiskt hår så är det bara.
    Jag tvättar mitt hår 1/vecka med frisörprodukter, leave in balsam m.m så jag tar hand om det men inget hjälper.
    haha för mig e det tvärtom hehe har självfall i mitt hår och om jag inte torkar det ser det risigt ut :P

hoppas du får ordning på ditt hår :) lycka till Solig
  • sukiojag

Det är inte din frisörs uppgift att skälla ut dej, utan uppgiften är att hjälpa dej hitta sätt sätt för dig!
    Men jag lovar dej, oljebaserade produkter! Men nått bättre än olivolja dårå... ;)

• Joico
    sukiojag skrev 2010-10-21 20:41:19 följande:
    Men jag lovar dej, oljebaserade produkter! Men nått bättre än olivolja dårå... ;)
    O vad är det för fel på olivolja?
  • sukiojag

För att molekylerna i oliv olja e alldeles för stora för att få plats under fjällskikten, o in i kärnan. Det fungerar ungefär som silicon droppar, (fast naturligt såklart) ser jätte fint ut, o känns bra på utan, men gör inget för håret i långa loppet. Det tynger ju även ner mkt, så håret upplevs väldigt platt o fett. Men avocado däremot fungerar djupare om man nu vill göra en hemmagjord, så mixa avocado (för djupverkande) olivolja (för glans) o kanske lite lavendel el liknande för doften! Men alla har ju sina knep, jag har använt oliv olja, o tyckte det va vidrigt, tog flera veckor att få bort.
    :)

• Sharleene

Jag kör med no poo så ni kan kolla in på min blogg för inspiration
    my-flowerstar.blogspot.com/

det jag annats kan rekomendera är att smeta in håret med jojoba olja, ha det i så länge som möjligt och sedan tvätta ur, dock bara en gång om du kör med vanligt schampoo. Har varit min räddning från mjäll och skört hår.

Svar på tråden Extremt torrt hår..hjälp!