• Ela och Felisia

Levaxin och samtidigt intag av "mitt val kvinna" (järn)

Är nygravid och tänkte börja med "Mitt val kvinna". Tycker den verkar bra då den innehåller viktiga vitaminer/mineraler men även folsyra.

Äter levaxin för sköldkörteln och har hört att man då ska vara noga med hur man tar det tillsammans med järn och att järnet kan slå ut levaxinet om man tar dem tillsammans.

Ni som gott på "Mitt val kvinna", vad har era bm sagt till er? Räcker folsyran som finns i dessa tabletter? Tog ni 1 lr 2 tab om dagen?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Levaxin och samtidigt intag av "mitt val kvinna" (järn)
  • Hannisen

Ja åt de samtidigt men hade ingen aning om att man inte fick ta dom samtidigt!!!

• moasmama

Tror inte du ska ta dem tillsammans, det gjorde inte jag, inte heller tillsammans med mjölk eller med Mitt val Kvinna. Jag tog 2 st Mitt val Kvinna på inrådan från barnmorskan, ingen mer folsyra utöver det. Lycka till!

• Ela och Felisia

Kan jag ta Mitt val kvinna på morgon och levaxin på kväll? Har för mig att apoteket sagt något om det..
    Det är just järnet som kan slå ut levaxinet..

• Molntussen1

Hej!

Nej, man ska inte ta Levaxin tillsammans med varken järntablett eller mjölkprodukter..

Det ska ju gå några timmar mellan intag av levaxin och järn samt mjölkprodukter..  
    Jag äter Aco kvinna-morgon, niferex-till/innan lunch och levaxin-innan jag går och lägger mig.

~*~ Vi 2 ska äntligen bli 3 ~*~
  • Hannisen

Alltid lär man sig nåt nytt =)
    Men ja har däremot hört att man ska ta levaxin på morgonen för bästa resultat! Men om de stämmer har ja ingen aning om!!!

• abinito

Jag tog alltid mittval-kvinna och levaxin tillsammans... däremot tog jag rena järntabletter vid annat tillfälle.

• Molntussen1

Jo, det är så mycket man ska hålla reda på ;).. Tror det står i bipacksedeln

~*~ Vi 2 ska äntligen bli 3 ~*~
  • Miang

Det är väl kalcium i Mitt Val också? Det ska man inte heller kombinera med levaxin.

• Ela och Felisia

Kalcium är väl ok så länge man inte tar det samtidigt som levaxinet? Mjölk...
    Och hur vet man om man bör ta 1 eller 2 tabletter om dagen? Får inte tag i min bm förrän 29:e Okt och då har jag även hälsosamtal..

Svar på tråden Levaxin och samtidigt intag av "mitt val kvinna" (järn)