Hur blev du av med svamp i underlivet?
Jag blir galen snart.
Jag har i flera år haft återkommande klåda i underlivet men nu har det verkligen eskalerat och håller på att driva mig till vansinne. Tog upp detta med min BM vid inskrivningen som då efter min beskrivning föreslog att jag skulle köpa canesten/pevaryl och om det inte fungerade så finns det receptbelagda.
Nu har jag provat båda sorterna (vagitorier+salva i kombi paket) och svampen är borta max en vecka efter behandlingen och det är underbart men sen är jag tillbaka på ruta ett igen. Ja jag känner mig verkligen som tjejerna i reklamen där de kliar sig i olika "opassande" miljöer.
Hur blev du av med din svamp? Hjälpte det receptbelagda, tog du till någon husmorskur (finns det?), böt du ut alla underkläder, lever du i celibat eller vad var det du gjorde som fungerade?
Jag är just nu i mitten av graviditeten och är medveten om att gravida är lite mer utsatta för svamp.
Det jag gjort än så länge är att jag alltid sover naken och försöker undvika stringtrosor. Jag använder trosskydd för att hålla mig torr då jag även har flytningar som jag kopplar till svampen.
Help me!