• Habbi

Skadestånd för övergrepp i rättssak. Hur mycket?

Jag och min vän råkade ut för en kille som trodde vi var horor (snällt? haha). Vi trodde han bara var snäll och han kunde heller ingen svenska så vi tyckte det var jätte kul. Det var på natten efter krogen. Vi gick med honom ett tag sen vid flera tillfällen så sa jag och min kompis att vi skulle gå hem men han pekade att vi skulle till ett annat ställe och vi fick ett helt paket cigg för det så vi följde med. Sen när vi sa att vi verkligen måste gå (vi visade de mesta vi sa med kroppsspråk) så tog han tag i min arm och drog ner byxorna. Sen sa han "500 kr, 10 min?" och sa sen typ "sucki sucki". Och just då hade min kompis nästan gått ifrån mig med jag sprang ikapp henne och precis då kom en polisbil och vi fickl fast honom och det blev anmält osv osv.

Våran advokat tycke vi skulle begära 5000 kr var i skadestånd. Så jag antar att du kan begära MINST 10.000 eftersom ditt fall enligt mig är mycket värre! Du kan ju fråga din advokat vad han/hon tycker är rimligt.

Förresten, varken jag eller min vän har fått höra något mer sen den senaste rättegången. Antar att vi aldrig kommer få några pengar. Det var ca 2 år sedan. Och samma kille som gjorde detta, han hade tydligen våldtagit en handikappad tjej ute i en skog.. trevlig kille det där. Usch!

• Habbi
    Anonym (Hjälp?) skrev 2010-10-19 18:05:21 följande:
    Fy vilken gris till kille :S

Våra upplevelser är ju inte av samma typ riktigt.
    Men jag tycker ändå du borde kolla upp läget med vad era pengar tog vägen?
    Jag vill inte se ut som att jag pressar honom på pengar.
    Men så kasst jag mått under denna tiden, det är otroligt.
    Sen rädslan för att det ska hända min dotter något... Fy
    Blev så glad då brevet från tingsrätten kom idag och tid för rättegång är fixat.
    Äntligen! över ett år har gått... Men äntligen händer något!
    Jo jag har tänkt på det men har aldrig riktigt fått det gjort..
    Jo det är olika.. och jag tycker verkligen du ska pressa den jäveln på pengar.
    Du ska berätta hur dåligt du har mått osv osv, då ska han betala för det också (tycker jag). Visst pengar gör ju egentligen inget bättre men om det blir ett problem för honom så är det ju bara bra.
Svar på tråden Skadestånd för övergrepp i rättssak. Hur mycket?