Inlägg från: Gerd parterapeuten |Visa alla inlägg
  • Gerd parterapeuten

Hoppas jag på för mycket?

Hej!
    Dina frågor är faktiskt väldigt vanliga. Jag hör dem ofta i mitt arbete med par. Jag tror att din reaktion beror på att du har väldigt starka känslor för henne och att du är rädd att förlora henne. Den andre mannen utgör därför ett "hot" fast ingenting egentligen tyder på att han skulle vara det. Din kvinna fick kontakt med honom när er relation var slut och hon säger att han är en kompis för henne. Kan det vara så att tänker om dig själv att du är lätt utbytbar och kanske inte så speciell för henne? Du kanske inte tror att du betyder så mycket för henne. Jag tror att det skulle vara olyckligt om du krävde av henne att hon avbröt kontakten med honom eftersom hon då kan uppfatta det som att du är väldigt styrande och kontrollerande. Hon vill säkert att du skall lita på hennes ord. Försök i stället prata med henne om hur du känner det och hur mycket hon betyder för dig. Hon kan inte automatiskt förstå hur det känns för dig. Det bästa för er är att prata om det för då kan ni förhoppningsvis förstå varandra och ta hänsyn till varandras behov.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Hoppas jag på för mycket?