Blöder mycket vid mens
Det kan bero på myom (muskylknutor på livmodern) - det kan en gynekolog se på ultraljud om du har eller inte. Ofarligt och ksn behandlas.
Det kan bero på myom (muskylknutor på livmodern) - det kan en gynekolog se på ultraljud om du har eller inte. Ofarligt och ksn behandlas.
Jag hade massor av blödningar - rikliga så de blödde igenom allt. Fick också järnbrist. Min läkare skrev ut järntabletter och något som gör att blödningen minskar. När jag nyligen var på ultraljud för att jag är gravid så konstaterades på ultraljudet att jag hade ett myom ( eller fibroid som det oxå kallas) på livmodern. Hon frågade då en del frågor om min mens och allt stämde! Typiska symptom sa hon. Kan behandlas med hormoner eller ingrepp tror jag (de gör inget på mig förrän efter förlossningen). Så som andra har sagt - se till att du får en undersökning så att du vet orsaken och inte bara behandlar symptomen. Jag är förvånad själv att min läkare inte kollade detta - tydligen vanligt, speciellt runt 30 år och uppåt.
Om du googlar kan du läsa mer om symptom etc.