• Anonym

Blöder mycket vid mens

Min normala mens vara 4-6 dagar , kan ha normala tamponger , nu har de nog skett något i min kropp som gjort att jag blöder 7 dagar och blöder mycket , får ha de största tampongerna men i början av min mens period får jag byta jätteofta , blöder igen.
    Bara inatt fick byta 4 gånger sen klockan 22.00-06.30

Finns de något man kan göra åt detta , inget kul ha de så här

Kan jag ringa min VC och fråga.

Jag lidit av järnbristanemi förra året men känner samma symptom igen , gjort de länge kan vara mensen som gjort jag fått järnbrist igen??

Äter järntabletter men huvudvärk , trött , kan trilla ihop ibland , yr , snurrig !!

• Svar på tråden Blöder mycket vid mens
  • Esmiso

har själv haft dessa problem. Kan inte äta hormonpreparat som bm rekommenderar. Nu är jag gravid så har inte problem..just nu... Min bm skickade mig på blödningsanalys för att utesluta allvarliga blödarsjukdomar. Vissa kvinnor har det såhär...Kan bero på en mängd olika saker, men blir det för överjävligt antar jag att de erbjuder hysterektomi.

• Anonym
    Esmiso skrev 2010-10-21 07:45:06 följande:
    har själv haft dessa problem. Kan inte äta hormonpreparat som bm rekommenderar. Nu är jag gravid så har inte problem..just nu... Min bm skickade mig på blödningsanalys för att utesluta allvarliga blödarsjukdomar. Vissa kvinnor har det såhär...Kan bero på en mängd olika saker, men blir det för överjävligt antar jag att de erbjuder hysterektomi.
    När jag hade järnbrist förra året låg värdena nere på 80-90 , jag skulle ha 130-140 tyckte de på VC !!
    De tog massa blodprov & avföringsprov men hitta ej varför jag hade järnbrist.

Nu dessa månader kan jag reflektera över min kraftiga menstruation som jag aldrig haft innan att de bidragen orsak till jag nog fått järnbrist igen.
  • Philippa

Så hade jag oxå, blev erbjuden p-sprutan och slapp alla blödningar

Ring gyn, det finns hjälp att få!

• Esmiso

tycker du ska prata med en barnmorska och be om råd. Har du barn och kan tänka dig hysterektomi?

• Anonym
    Philippa skrev 2010-10-21 07:49:49 följande:
    Så hade jag oxå, blev erbjuden p-sprutan och slapp alla blödningar

Ring gyn, det finns hjälp att få!
    jag har preventinmedel som gjorde att mensen uteblev , men sen kom den tillbaka !! Så nu sitter jag här med rikliga blödningar , haft de 3 ggr i 3 månader !!!

har p-spruta med
  • Anonym
    Esmiso skrev 2010-10-21 07:49:51 följande:
    tycker du ska prata med en barnmorska och be om råd. Har du barn och kan tänka dig hysterektomi?
    Jag har 2 barn , fått 3 missfall under  mina 27 år
  • Anonym

vad är de Hysterektomi?

• Philippa
    Anonym skrev 2010-10-21 07:52:33 följande:
    vad är de Hysterektomi?
    De tar bort livmodern.
  • Philippa
    Anonym skrev 2010-10-21 07:51:26 följande:
    jag har preventinmedel som gjorde att mensen uteblev , men sen kom den tillbaka !! Så nu sitter jag här med rikliga blödningar , haft de 3 ggr i 3 månader !!!

har p-spruta med
    Har du p-sprutan nu?
  • Anonym
    Philippa skrev 2010-10-21 07:54:13 följande:
    De tar bort livmodern.
    varför de ??
    Skäl till dem ska göra de ??
    Bara för man blöder riklig mens ??
Svar på tråden Blöder mycket vid mens