Inlägg från: Shininganne |Visa alla inlägg
  • Shininganne

Pojke med lila overall

Teskedsmamman skrev 2010-10-21 19:51:41 följande:
    Min minste kille har en underbar molo lurv fleece i hallonrött och gult.... jag vet inte hur många gånger han har blivit kallad hon...

Men nä, jag håller med dig, det är ett jävla hallåande om tjejfärg och killfärg... själv efterlyser jag hello kittykalsonger!!!
    Ja och jag skulle vilja ha trosor med Blixten Mcqueen

Jag köper de kläder jag tycker är fina, sen om de är blå eller rosa eller gröna eller vilken färg som helst bryr jag mig inte så mycket om.
    Min 2 åriga dotters favorit-tröja är en vit/blå randig med (återigen) Blixten McQueen.

Tror nog att din son är super-fin i sin lila overall
    Izabelle 020627 Ebba 080522 Klara 100208 BF 110422
  • Shininganne
    tessan27 skrev 2010-10-21 20:24:25 följande:
    Jag har en liten fråga. Varför är det så hemskt att en flicka är flickig och att en pojke är pojkig?? 
    Enligt mig är det inte alls hemskt. 
    Min 2 åring råkar älska allt som har med Bilar-filmen att göra så hon har en del kläder med det. Men hon har rosa och rött och massor med klänningar också. Min största tjej är just nu mycket tjejig vilket också är helt ok. Hon har haft perioder då hon vägrat klänning och kjol.
    Det ena behöver väl inte utesluta det andra??
  • Shininganne
    tessan27 skrev 2010-10-21 20:31:45 följande:
    Hade inte skrivit färdigt. Jag har inget emot att pojkar går i "tjejfärger" och att flickor har "killfärger" men kan man inte få välja det själv för det som jag tycker verkar vara det största folk uppfattar med genus är att alla ska vara så himla könsneutrala att man inte får vara pojkig som poke eller flickig som flicka... det är ju inte det som det handlar om utan att alla oavsett kön ska ha samma förutsättningar och behandlas lika...

Jag har sen min flicka var bebis klätt henna både pojkigt och flickigt och hon har mycket tuffa kläder neutrala färger, menhon är idag 5 år och hon älskar rosa, prinsessor och jag försöker få henna att vilja ha de tuffa kläderna på sig... men hon ska ha kjol eller klänning, finns ju i och för sig mycket tufft på den fronten också men hon vill ju helst ha rosa eller lila eller rött.
    Min son har mycket färg på sina kläder men inte rosa... men rött och lite lila, grönt, turkost, han passar bra i färg men lite mindre bra i marint och sådana tråk färger.
    Håller med dig! Precis så känner jag också.
    Tycker det är upp till var och en hur man vill klä sina barn. Sen vill mina barn gärna vara med och välja och det får dom göra, ja inte alltid men ibland iaf
Svar på tråden Pojke med lila overall