Inlägg från: 4 grabbar |Visa alla inlägg
  • 4 grabbar

Pojke med lila overall

mina grabbar och just nu 4 och 6 åringen använder rosa och lila kläder, har köpt på "tjej"avdelningen. de har aldrig blivit retade. 4 åringen brukar ha diadem till dagis och nagellack, hemma har han klänning och lånar mina högklackade skor, för han ska sjunga i melodifestivalen på tv när han blir stor  

STOLT MAMMA

Karma slår tillbaka - gott som ont
  • 4 grabbar

fd svärmor tyckte att det var förskräckligt att jag köpt en röd vagn, "tänk om det är en pojke?"

• 4 grabbar
    Anna81 skrev 2010-10-22 06:45:42 följande:
    Nja alltså jag tycker att lila är en tjej färg, skulle aldrig sätta på min son en lila overall, dom som vill göra det ska naturligtvid göra det, men då kan man inte hänga läpp för komentarer, speciellt från små barn.
    tycker ALDRIG man ska acceptera dumma kommentarer

barnens kommentarer är en spegling av de vuxnas åsikter, och det är de vuxna som får ta ansvar för hur ungarna bär sig åt
  • 4 grabbar

Ja JAG är iallafall stolt över att min son vågar ha klänning och diadem till dagis. Och är han bög så vad gör det för skillnad? Han är ju samma person iaf. Visst han kanske inte producerar barnbarn, men det är ju hans val

Stolt över att jag fostrar självständiga barn som vågar stå för vem de är

• 4 grabbar
    Mariohn skrev 2010-10-22 09:10:36 följande:
    Det finns en anledning till att sådana kommentarer sällan kommer från barn vars föräldrar är högutbildade. Enligt min erfarenhet. Barnen brukar finnas att titta på blend spritflaskor på facebook.. I sina blå och rosa pyjamasar med texten "little princess" and so on.  Tragiska varelser uppfostrar den hjälplösa underklassen som aldrig får chansen att förstå bättre om inte folk med aktiv huvudknopp ingriper. 
    men vad fan?

jag lever på existensminimum, har gymnasieutbildning, uppväxt med en ensamstående mamma som gått ut 9an, fick barn när hon var 14,   men FOLKVETT det har jag för det, det sitter knappast i klassfrågan. Hur många av överklassen dömer inte ut de som inte är lika "fina" som de
  • 4 grabbar
    Mariohn skrev 2010-10-22 09:14:09 följande:
    Vad har sexualitet me ddiadem och klänning att göra? Jag förstår inte....
    nej det kan man ju undra, om man inte kan tänka
  • 4 grabbar
    Mariohn skrev 2010-10-22 09:15:50 följande:
    Jag känner ingen homosexuell man som går runt i diadem och klänning.... Min bästa vän sedan 10 år tillbaka är bög och tjejer slänger sig över honom som om han hade en penis gjord av äkta diamant. Han är jävligt snygg helt enkelt.  Och han har inte klänning och diadem. 
    nej men av mina bögvänner märktes det väldigt tydligt redan i i låg ålder att de inte skämdes över att visa sina kvinnliga sidor
    det är väl iaf inte särskilt ovanligt, sen brukar väl inte så många fortsätta med diadem och klänning i vuxen ålder

'
  • 4 grabbar
    Mariohn skrev 2010-10-22 09:18:03 följande:
    Det finns givetvis undantag åt båda hållen. Därför skrev jag att det är MIN erfarenhet Alla har vi väl varit lågutbildade någon gång. Jag visste tex vart jag stod i frågor som denna när jag var 7 år. Då är man knappast högutbildad Men enligt MIN erfarenhet är denna typen av okunskap och ointresse vanligare bland familjerna som har en blandraskamphund, sätter foppatofflor på sina bbarfotabarn i snön och kommer bakfulla till förskolan för att lämna. 
    ja det är såna som du som skapar åsikter om att vissa är bättre än andra
  • 4 grabbar
    Mariohn skrev 2010-10-22 09:22:30 följande:
    Ja precis. Det är knappast en hemlighet. Jag tycker verkligen att jag är bättre än folk som skiter i att köpa kläder till sina barn och super nätterna igenom. Det skäms jag inte för att erkänna. Inte myndigheterna heller för den delen. 
    vad har det med saken att göra? och alkoholism är utbrett även i "fina" familjer, även om man är bättre på att dölja och sopa under mattan
Svar på tråden Pojke med lila overall