Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Pojke med lila overall

Men du ... tjejerna var 4 år ? Kanske inte ska lägga så stor vikt i vad de säger

De tror på tomten och troll också ...

Klart det inte finns speciella flick/pojk färger , det kommer de också lära sig när de växer upp .

I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    MammaG skrev 2010-10-22 09:52:34 följande:
    Varför är det så hemskt om de inte är det? Väldigt mycket av könsrollerna är socialt konstruerade och har bidragit med mycket negativt. Låt barn vara barn och se ut som det passar just det individuella barnet
    Vad är flickigt och vad är pojkigt ?
  • TheCoopers
    Kissekatt skrev 2010-10-22 10:00:50 följande:
    Jag har en son som snart fyller tre. Han säger själv benhårt att han är flicka. Vad sjutton ska jag sätta på honom då? En påse över huvudet?
    Jag och mina barn lever i en värld där alla färger är vackra och tillåtna. Alla är välkomna att göra mig sällskap där!
    Skål för fina föräldrar som du ! Dina barn kan skatta sig lyckliga
  • TheCoopers
    s87a skrev 2010-10-22 10:02:56 följande:
    Konstigt är väl fel ord.
    Jag personligen tycker inte det är fint med lila overall på en pojke, men det är jag.
    Sonen har en likadan fast svart/grön
    Varför inte ?
  • TheCoopers
    s87a skrev 2010-10-22 10:05:57 följande:
    Jag tycker inte det är fint helt enkelt.
    Färgen .. eller för att den sitter på en pojke ?
  • TheCoopers
    s87a skrev 2010-10-22 10:09:49 följande:
    Det skrev jag ju, att jag inte tycker att en lila overall är fint på en pojke.
    Sen kan jag tycka en lila tröja är fint på en pojke om den har ett tufft utseende och inte är flickig. Men på overall tycker jag inte det är fint.
    Vaddå inte är flickig ? Är det  ngt negativt att vara flickig ?
  • TheCoopers
    s87a skrev 2010-10-22 10:14:36 följande:
    Nej det skrev jag aldrig. Men jag tycker inte det är fint och det får jag väl tycka om jag så vill.
    Tycker inte det är fint när man klär pojkar flickigt i volanger och glitter och rosa, sen om andra väljer att göra det lägger jag mig inte i.
    Klart att du får tycka vad du vill ! Jag frågar bara varför .. för jag har svårt att förstå .

Men det kan ju vara så att han vill klä sig så ...

Jag gillar inte rosa och volanger alls  på någon
  • TheCoopers
    sofran83 skrev 2010-10-22 10:49:53 följande:
    Vi köpte lila overall till våran dotter nu för vintern & tänker använda den till syskon med var det tänkt.. kille som tjej. Hon har kläder i alla färgskalor men vi har också fått höra att vi klär henne i killkläder ibland.
    Bland annat på tidningsfotot vi tog på BB. Då hade hon snickarbyxor på sig. Tillägga att hon hade brunrosarandig body under men snickarbyxorna verkar bara vara för pojkar??

Inte lätt...
    Hon kommer bli flata
Svar på tråden Pojke med lila overall