Inlägg från: SunnyBunny |Visa alla inlägg
  • SunnyBunny

Pojke med lila overall

Tycker själv det här tjatet att såklart även killar kan ha den och den och den färgen också har blivit så uttjatad! Jag lyssnar nästan på den varje dag. Mammor som försvarar sina barn för de kommer med rosa overall eller klänning till dagis! -Min son får allt ha på sig vad han vill! Ja men va bra då!

Men jag tycker självklart att lila är en flickfärg. Och jag tycker att bara flickor ska ha klänning och rosa overall. Men det är mitt synsätt och hur jag har blivit uppfostrad. Och många med mig. I min värld finns det flick och pojk färger.

Så visst ha lila overaller på era små killar, men varför bli förvånad när nån tror det är en flicka? Och speciellt en 4 åring? Hon fattar inte det här med "könsneutralafärger" eller vad ni kallar det.. De flesta 4 åriga flickor som jag träffat är just väldigt flickiga i den åldern.

• SunnyBunny
    idiblon yes skrev 2010-10-22 09:06:32 följande:
    Men skärp dig för ända in i helvete.
    Oj.....blir du alltid så sur om nån har en annan åsikt än du? Jobbigt
  • SunnyBunny
    idiblon yes skrev 2010-10-22 09:53:37 följande:
    Nej, men jag blir irriterad när evolutionen bevisligen stagnerat.
    Okej..sluta med det då. Det kommer alltid finnas människor som tycker annorlunda. Jag skiter väl i vad folk har på sina ungar så länge de mår bra och har kläder!, säger inte ens nåt när föräldrar kommer dragandes med sina 4 åringar i pyjamas eller klänning om det är en pojke bara för han verkligen ville ha det nån morgon till dagis, eller små pojka med rosa/lila overall som verkar vara modernt just nu. Jag bara säger att det är väl inte så konstigt om man tror det är en flicka då? Jag ser tex rosa som en tjej färg.

En mamma i lekparken förra vintern hade vit overall på sin unge,rosa mössa och röda skor och under mössan var det långa lockar. Jag sa till min dotter att hon kunde ju leka med lilla flickan. Då blev mamman jätte arg och sa att det var faktiskt en HAN! Vad hade ni trott? Blir förvirrad idag.
  • SunnyBunny

Flickigt: Klänning,kjol,mönster som blommor,hjärtan,volanger,puffärm,tunikor,rosa,lila,ljusa färger,tofsar,nagellack,glitter,diadem,handväskor osv osv......

pojkig: mörkare färger,grått,svart,brunt,orange,superhjältar,mindre mönster,tuffa jeans,baggy byxor,keps,tuffa mössor, osv osv........

Såklart använder även min dotter andra kläder än just flickiga!Hon kan ha döskallar,baggybyxor,keps osv osv...Men det finns alltid nåt som visar att hon är just en flicka. Med tofsar i håret tex.

Men jag vill fortfarande bara säga att det enda jag stör mig på är NÄR MAMMOR BLIR ARGA när man kallar deras små pojkar för tjejer när de går helt klädda i sånt som man köper på tjej avdelningen! Det får man räkna med! Mer än så är det inte........

• SunnyBunny
    Lejån skrev 2010-10-22 10:23:07 följande:
    Kan det inte bara få vara en kjol? Måste man lägga in en könsvärdering i det?
    Låt klädesavdelningarna vara uppdelade på typ av kläder istället för kön...

Ja tack, i min värld får det gärna vara så.
    Hur menar du? Ska vi slå ihop alla kläder huller om buller i affärerna? Trosor blandade med kalsonger? Kill storlekar och modeller med tjej? Tjej strumpor med killstrumpor! Herregud vilket kaos! För hur mycket man än vrider och vänder på det är vi i alla fall skapta kroppsligt olika! Eller?
  • SunnyBunny
    Lejån skrev 2010-10-22 10:34:24 följande:
    Vadå TJEJ-avdelning... Det är ju det som är så sjukt i samhället. Varför är det inte en KLÄD-avdelning!?

Vari sitter KÖNET i en färg?

Och varför är tofsar i håret=flicka?

Jag köper kläder till mina barn för att de/jag gillar kläderna och struntar fullständigt i vart de är köpta. Nej, jag köper inte puffärmar till min son men det gör jag inte heller till min dotter. Inte på grund av vilket kön de har utan på grund av att jag inte tycker det är snyggt.
    Jaja......men jag är glad i alla fall att det är olika avdelningar:) Det där med kön i en färg fattar jag inte så det kan jag inte svara på. Nej nu har jag viktigare saker och göra, ni får demostrera och försöka ändra på klädavdelningarna om det stör er så mycket. Trevlig helg!
Svar på tråden Pojke med lila overall