Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

Pojke med lila overall

Lila är en FÄRG! Ingen färg har en snippa på sig så varför måste färgerna vara indelade i kön? Jag fattar inte? Vad spelar det för roll? Folk är så trångsynta. En flicka som kläs i svart, jeans, dödskallar. Hon är cool. Hon är en tuff liten pojkflicka! Men en pojke som vill ha rosa, hjärtan, glitter. Han är bög. Japp, så är det. Och det är fruktansvärt också. När en pojke bär rosa då ska hakor tappas, munnar gapas och nedlåtande komentarer utkräkas. TRÅNGSYNTA!!!

Det är dessa trångsynta människor som överför dessa åsikterna till sina barn, som sedan retar våra barn för att vi låter dom vara barn och klä sig i det dom själva tycker är fint. Det är deras fel att våra barn inte får vara de dom är. Tyvärr, men så är det.

Här kom en TRE åring och retade min 5 åriga rosa och lila älskande son. "Då är du en tjeeeeeeej!" EN 3 åring.

Min son är mycket förståndig och vet att en färg är bara en färg, oavsett om personen som bär färgen har snopp eller snippa. Det är en färg.

• Ogabinne
    SaramedM skrev 2010-10-22 10:32:53 följande:
    ja vad gäller barnkläder finns det ingen som helst anledning att dela upp det
    Barn är inte skapta olika till kroppen
    Min dotter har nästan bara boxerkalsonger tex
    Det som är skrämmande är att de flesta antagligen tycker det är OK att din dotter bär boxerkalsonger, men inte att min son bär trosor. Han älskar Hello Kitty, och HK finns av någon anledning inte på kalsonger. Därför köper han trosor. Märkligt, Hello Kitty är en katt. Sen när blev katter enbart flickor?
  • Ogabinne
    lollisen skrev 2010-10-22 10:30:50 följande:
    Tror ICKE att många vuxna människor beter sig på det sätt du beskriver ovan faktiskt... Däremot kan en del barn, som inte är färdiga i sin utveckling, associera färger till olika kön UTAN att det behöver betyda att de är dumma i huvudet eller trångsynta etc..
    Skojar du? Jag har själv, MÅNGA gånger, SETT vuxna bete sig på det sättet! Till och med nära vänner till mig själv. Under flera år har jag och han fått stå ut med detta för att han är den han är, oavsett färg. Vuxna människor. Tro mig, det händer alldeles för ofta.
  • Ogabinne

Sonen har även långt lockigt blont hår, sover endast i nattlinnen, älskar glittriga toffsar, glittriga grejer i största allmänhet vilket jag kan förstå, glitter glittrar, o vem tycker inte det är fint!

exempel 1, Du ska inte ha glitterarmband, du är ju kille, du ska ju ha döööödskallar o TUFFA grejer!

exempel 2, varför har han sidbena? Ser så flickigt ut.

exempel 3, ja men NUUU ska du väl ändå klippa honom? NUUU ser de verkligen ut som en tjej!

Allt sagt att vuxna närstående vänner till mig själv.
    Jag kan fortsätta. Han är 5 så det finns mååånga komentarer på lager.

• Ogabinne

Alla de som tycker pojkar absolut inte får använda lila och rosa. Om vi skulle börja komentera att era flickor har blåa kläder och därmed är lesbiska, undrar hur de skulle reagera då?

• Ogabinne
    CallGirl skrev 2010-10-22 10:43:13 följande:
    han kommer bli bög och säkert tappa snoppen inom en snart framtid eller nåt...
    Eller hur! Snart växer det nog ut en snippa på honom ist.
  • Ogabinne
    s87a skrev 2010-10-22 10:45:18 följande:
    Vem har ens lagt en kommentar om att en pojke är bög för att han bär rosa?
    Det har jag fått höra av vuxna människor fler gånger än jag själv vill komma ihåg.
  • Ogabinne

Ni som absolut inte över huvud taget kan tänka er att klä era söner i rosa eller annat som ni anser är enbart för flickor.

Om han i affären skulle dra fram något som enligt er är enbart för flickor och be snälla snälla snälla.

Vad skulle ni säga till er son då?

• Ogabinne
    Emeli skrev 2010-10-23 11:52:41 följande:
    Eftersom barn är just barn är deras omdöme inte alltid det bästa. 
    Om en liten pojke gillar rosa eller annat flickigt, har han ett dåligt omdöme då?

Jag trodde alla hade rätt till sin egen åsikt, stora som små.
Svar på tråden Pojke med lila overall