• Mariohn

Pojke med lila overall

Det finns en anledning till att sådana kommentarer sällan kommer från barn vars föräldrar är högutbildade. Enligt min erfarenhet. Barnen brukar finnas att titta på blend spritflaskor på facebook.. I sina blå och rosa pyjamasar med texten "little princess" and so on.  Tragiska varelser uppfostrar den hjälplösa underklassen som aldrig får chansen att förstå bättre om inte folk med aktiv huvudknopp ingriper. 

• Mariohn
    4 grabbar skrev 2010-10-22 09:10:55 följande:
    Ja JAG är iallafall stolt över att min son vågar ha klänning och diadem till dagis. Och är han bög så vad gör det för skillnad? Han är ju samma person iaf. Visst han kanske inte producerar barnbarn, men det är ju hans val

Stolt över att jag fostrar självständiga barn som vågar stå för vem de är
    Vad har sexualitet me ddiadem och klänning att göra? Jag förstår inte....
  • Mariohn

Jag känner ingen homosexuell man som går runt i diadem och klänning.... Min bästa vän sedan 10 år tillbaka är bög och tjejer slänger sig över honom som om han hade en penis gjord av äkta diamant. Han är jävligt snygg helt enkelt.  Och han har inte klänning och diadem. 

• Mariohn
    4 grabbar skrev 2010-10-22 09:15:00 följande:
    men vad fan?

jag lever på existensminimum, har gymnasieutbildning, uppväxt med en ensamstående mamma som gått ut 9an, fick barn när hon var 14,   men FOLKVETT det har jag för det, det sitter knappast i klassfrågan. Hur många av överklassen dömer inte ut de som inte är lika "fina" som de
    Det finns givetvis undantag åt båda hållen. Därför skrev jag att det är MIN erfarenhet Alla har vi väl varit lågutbildade någon gång. Jag visste tex vart jag stod i frågor som denna när jag var 7 år. Då är man knappast högutbildad Men enligt MIN erfarenhet är denna typen av okunskap och ointresse vanligare bland familjerna som har en blandraskamphund, sätter foppatofflor på sina bbarfotabarn i snön och kommer bakfulla till förskolan för att lämna. 
  • Mariohn
    4 grabbar skrev 2010-10-22 09:17:53 följande:
    nej men av mina bögvänner märktes det väldigt tydligt redan i i låg ålder att de inte skämdes över att visa sina kvinnliga sidor
    det är väl iaf inte särskilt ovanligt, sen brukar väl inte så många fortsätta med diadem och klänning i vuxen ålder

'
    Jag tror att det handlar om två helt olika saker
  • Mariohn
    4 grabbar skrev 2010-10-22 09:19:48 följande:
    ja det är såna som du som skapar åsikter om att vissa är bättre än andra
    Ja precis. Det är knappast en hemlighet. Jag tycker verkligen att jag är bättre än folk som skiter i att köpa kläder till sina barn och super nätterna igenom. Det skäms jag inte för att erkänna. Inte myndigheterna heller för den delen. 
  • Mariohn
    Bellsam skrev 2010-10-22 10:44:51 följande:
    Vore kul att höra om ni som tycker att rosa hör till tjejer och blått till killar också sitter med rosa kläder på er där hemma. Vad har ni för färger på kläderna? Här har jag grått och svart just nu, låter inte så ljust och flickigt kanske men jag kikade förut och jag såg likadan ut mellan benen som igår när jag hade en röd tröja på mig. Skumt...
    Visst är det riktigt konstigt...Jag har en svart skinnkjol...hur går det till? Hur kan en kjol = kvinnoplagg, vara gjord i svart = inte kvinnofärg?? 
  • Mariohn
    s87a skrev 2010-10-22 10:45:55 följande:
    Men handlar du på herravdelningen?
    Aaah det är där det ligger...Om hon handlar på herravdelningen DÅ får hon snopp? 
  • Mariohn
    s87a skrev 2010-10-22 10:48:53 följande:
    Det är ingen som säger att ett barn får snopp eller snippa när barnet bär en viss typ av kläder.
    Men en rosa klänning reflekterar faktiskt de allra flesta till ett kvinnoplagg. Hur skulle du själv reagera om din pappa kom i en rosa aftonklänning?
    " en rosa klänning reflekterar faktiskt de allra flesta till ett kvinnoplagg" <<-- Jag vet inte vad det betyder. Du har sammanfogat ord som inte går att sammanfoga. 

Din sista fråga förstår jag däremot. Hur skulle jag reagera om min pappa kom i en rosa aftonklänning? Jag skulle skratta eftersom det är så långt ifrån hans klädstil man kan komma. Det har ingenting med kön att göra. Förmodligen skulle jag skratta om han kom i en blå sparkdräkt också. 
  • Mariohn
    NoKnock Angleton skrev 2010-10-22 10:50:12 följande:
    Då är du inte bara androgyn, du är en sån där hemsk hårdrockare med satanistiska värderingar också

Drömmer
    JA jag glömde det...Fast jag har armanikavaj och vit blus till....Har jag en identitetskris???
  • Mariohn
    s87a skrev 2010-10-22 10:54:33 följande:
    & jag förstår inte varöfr vissa brusar upp sig för sånt här öht.
    Om jag säger att jag tycker lila är fult på en pojke så är jag knäpp, men om ni tycker det är fint är det helt ok.
    Vad betyder "brusar upp sig" ?
  • Mariohn
    NoKnock Angleton skrev 2010-10-22 10:55:13 följande:
    JAg tror att du behöver gå i psykoanalytisk psykoterapi. Det har uppenbarligen gått fel någonstans i din oidipala fas Tungan ute
    Fan också. Just när allt annat gick så bra  Hjälper det om jag har en rosa klänning med glitter imorgon? 
  • Mariohn
    s87a skrev 2010-10-22 10:57:09 följande:
    Jag har aldrig hört någon kommentera barns kläder förutom här på familjeliv förståss
    Jag har. Idioter vimlar det av. Senast förra veckan hörde jag en mamma på förskolan säga åt sin fem år gamla son att "sluta prata så jävla gay". 
  • Mariohn
    NoKnock Angleton skrev 2010-10-22 11:00:59 följande:
    wt *visslar*
    Ja fast det får man inte säga för det finns folk som blir provocerade av det. 
  • Mariohn
    Bonanza skrev 2010-10-22 11:43:01 följande:
    Den som sa att det kan vara skadligt åt andra hållet också, förklara.

För jag fattar verkligen inte hur det kan vara skadligt att låta barnet vara helt precis den han eller hon är, utan förväntningar utifrån kön?
    Jag tror att vederbörande syftar på föräldrar som gör tvärtom. Dvs tvingar en pojke att ha rosa bara för sakens skull. Vederbörande förstår inte att diskussionen handlar om valfrihet utan tror att den handlar om tvång åt ena eller andra hållet.
Svar på tråden Pojke med lila overall