Pojke med lila overall
Fånigt, min son ärver mycket kläder av sin storasyster i alla möjliga färger, jag har hört vuxna kommentera hans blommiga strumpbyxor men det är inget barn som sagt något...
Fånigt, min son ärver mycket kläder av sin storasyster i alla möjliga färger, jag har hört vuxna kommentera hans blommiga strumpbyxor men det är inget barn som sagt något...
Jag kan inte låta bli att undra hur detta har påverkat oss stackars sjuttiotalister som kläddes i brun och orange plysch oavsett kön... Jag kanske är gravt rubbad i min könsidentitet på grund av att jag aldrig ägde en rosa prinsessklänning och hade samma bruna jacka och gröna träningsoverall som min granne Erik (eller lika i alla fall).
Vi kanske ska ta och göra en undersökning på alla skottar som tvingas bära kilt med när vi ändå är i farten, kanske är vi nu lösningen på de verkliga samhällsproblemen på spåren, bara vi mammor svär en ed på att aldrig sätta på våra pojkar något i rosa eller lila kanske allt det onda i värlen försvinner.
Könsrelaterad klädsel verkar ju väldigt sunt, kanske rosa burka åt alla småflickor?