• Suzy QX

Pojke med lila overall

s87a skrev 2010-10-22 13:08:53 följande:
    Det sa jag inte, men jag undrade bara hur man begränsar barnets utveckling genom att välja bort vissa färger?
    Nej det gör du inte.
    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Suzy QX
    s87a skrev 2010-10-22 13:18:52 följande:
    Då är det nog därför min son inte säger mer än 2 ord ännu för att han aldrig haft något rosa/lila på sig.
    Aha.. Jamen precis. Det är därför min son har en diagnos ;)

Bäst jag börjar sätta på honom rosa glittriga klänningar. Okej han är tonåring. Men bättre sent än aldrig eller?
  • Suzy QX
    SaramedM skrev 2010-10-28 11:37:40 följande:
    ja det är du och så lär du din son det och sen säger han det till barn som har föräldrar som vet att färger är färger och ingenting annat....
    Och nu är du väldigt mycket för att säja hur saker ÄR istället för vad du ANSER.

Det är rätt klart att färger inte bara är färger i vissa fall.

Ta bara inom idrott.. AIK mot DIF.

Att du anser att färger bara är färger betyder inte att det så är för alla andra.

Många tycker det är fel bära rött på bröllop, andra att bruden bär vitt (om hon inte är oskuld).
    Röda rosor betyder jag älskar dig, men vita tvärt om. Rött för kärlek och svart för hat.

Rött för vänster, blått för höger. Grönt för miljö. Grått för trist.
    Men är färger bara färger.. så kan vi ju skrota alla andra uppfattningar med.

Huruvida man är feminist eller kvinnoförtryckare har väldigt lite att göra med färg och desto mer att göra med inställning och uppväxt. Ett hem där sonen bara bär rosa och leker med dockor medan mamman sköter allt hushållsarbete lär knappast ha den inverkan som vissa verkar påskina.

Håller med ovanstående. Det har blivit FÖR mycket jämställdhetsdebatt kring färger när vissa inte tolererar att andra har en annan uppfattning om något så banalt som vilken färg på kläderna man väljer att sätta på sina barn. Att kalla andra för inskränkta och påstå att de begränsar sitt barns utveckling pga deras färgval är.. FÖR mycket.

Tagga ned!
Svar på tråden Pojke med lila overall