• parisoslo

Vilken torrfoder för hund?

Vilken torrfoder använder ni?
    Jag har en Keeshond valp och ger nu Eukanuba men vill veta lite mera av er vad ni använder vad ni har fått för resultat osv.. Negativt och positivt om olika torrfoder..

• Svar på tråden Vilken torrfoder för hund?
  • dezibel

Mina dvärgschnauzrar är/var  uppvuxna på Royal Canin fast nu har jag bytt till Magnusson. Nu äts det med glädje, ingen matvägran som det ibland va med RC och det skits max 2ggr/dygn jämfört 4-5 ggr med RC.

• Jezamine
    parisoslo skrev 2010-10-21 14:20:42 följande:
    Vilken torrfoder använder ni?
    Jag har en Keeshond valp och ger nu Eukanuba men vill veta lite mera av er vad ni använder vad ni har fått för resultat osv.. Negativt och positivt om olika torrfoder..
    Byt inte foder när den är valp.
    Jag är INTE avstängd
  • Belinda80

håller med Jezamine... byt inte foder va du än gör

• dogcatbird
    Jezamine skrev 2010-10-21 14:40:00 följande:
    Byt inte foder när den är valp.
    Om man byter till ett annat premiumfoder är det väl ok... Varför skulle det vara tabu att byta? Ingen av mina valpar har blivit dålig i magen eller nåt. Det brukar gå smidigt. 

• dezibel

Man byter inte foder i onödan men om valpen inte fungerar på det den står på ska man självklart byta. Om man successivt och långsamt vänjer in ett nytt foder brukar det gå utmärkt.

• Smulan 89

Vår Rottweilertik får Royal Canin. Det är väl inte det billigaste fodret direkt, men hon äter och är glad. Det bara blev så att vi tog Royal Canin. Har det till katterna också.

• längtan1983

Jag har provat den mesta men måste säga att Doggy är det absolut bästa.
    Jag har en sebirien husky och en pointer.  Och dom mår toppen bra och är superfina i pälsen!

Heja doggy =)

• Jezamine
    dogcatbird skrev 2010-10-21 14:49:25 följande:
    Om man byter till ett annat premiumfoder är det väl ok... Varför skulle det vara tabu att byta? Ingen av mina valpar har blivit dålig i magen eller nåt. Det brukar gå smidigt. 

Vad är det för fel på fodret du ger?
    Jag är INTE avstängd
  • parisoslo

Jag har inte tänkt byta foder direkt och jag vet att man måst vänja dom till ett annat foder.  Använder Eukanuba nu och är nöjd med det men det finns massor med olika att välja mellan, jag har studerat olika märken och det finns många ingredienser som kanske är inte det bästa..

Har nån någon erfarenhet av Belcando? Har läst att belcando har mycket mer potein och nyttigt fett en andra, fett behöver keeshondar för att hålla pälsen i god form för utställning.

Royal Canin har jag ingen erfarenhet med, men många är nöjda och andra tycker det kostar helt för mycket!

brukar ni ge rå kött åt era hundar? Erfarenhet?

Svar på tråden Vilken torrfoder för hund?