Vilken torrfoder för hund?
Vilken torrfoder använder ni?
Jag har en Keeshond valp och ger nu Eukanuba men vill veta lite mera av er vad ni använder vad ni har fått för resultat osv.. Negativt och positivt om olika torrfoder..
Vilken torrfoder använder ni?
Jag har en Keeshond valp och ger nu Eukanuba men vill veta lite mera av er vad ni använder vad ni har fått för resultat osv.. Negativt och positivt om olika torrfoder..
Mina dvärgschnauzrar är/var uppvuxna på Royal Canin fast nu har jag bytt till Magnusson. Nu äts det med glädje, ingen matvägran som det ibland va med RC och det skits max 2ggr/dygn jämfört 4-5 ggr med RC.
Vi kör med magnusson på våran Goldentik hon älskar det och hennes päls är jättefin
håller med Jezamine... byt inte foder va du än gör
Man byter inte foder i onödan men om valpen inte fungerar på det den står på ska man självklart byta. Om man successivt och långsamt vänjer in ett nytt foder brukar det gå utmärkt.
Vår Rottweilertik får Royal Canin. Det är väl inte det billigaste fodret direkt, men hon äter och är glad. Det bara blev så att vi tog Royal Canin. Har det till katterna också.
Jag har provat den mesta men måste säga att Doggy är det absolut bästa.
Jag har en sebirien husky och en pointer. Och dom mår toppen bra och är superfina i pälsen!
Heja doggy =)
Jag har inte tänkt byta foder direkt och jag vet att man måst vänja dom till ett annat foder. Använder Eukanuba nu och är nöjd med det men det finns massor med olika att välja mellan, jag har studerat olika märken och det finns många ingredienser som kanske är inte det bästa..
Har nån någon erfarenhet av Belcando? Har läst att belcando har mycket mer potein och nyttigt fett en andra, fett behöver keeshondar för att hålla pälsen i god form för utställning.
Royal Canin har jag ingen erfarenhet med, men många är nöjda och andra tycker det kostar helt för mycket!
brukar ni ge rå kött åt era hundar? Erfarenhet?