Vilken torrfoder för hund?
Vilken torrfoder använder ni?
Jag har en Keeshond valp och ger nu Eukanuba men vill veta lite mera av er vad ni använder vad ni har fått för resultat osv.. Negativt och positivt om olika torrfoder..
Vilken torrfoder använder ni?
Jag har en Keeshond valp och ger nu Eukanuba men vill veta lite mera av er vad ni använder vad ni har fått för resultat osv.. Negativt och positivt om olika torrfoder..
Har åter igen gått över till Nutra Nuggets, har alltid tyckt det varit ett bra torrfoder, både då jag hade en med känslig mage och de andra hundarna. Han med känslig mage fick Lamm och Ris och måde bra av det. De andra får det vanliga och äter med stor aptit.
Med uppfödarrabatten får jag var 6:e säck gratis så det blir ju ett kanonbra pris
Fast fodret är väldigt prisvärt annars också!
OCH..
anledningen till att jag slutade ge det under en period var för att jag flyttade och på den tiden fanns inte tjänster som tex Foderbilen som kör ut foder. Jag kunde inte få tag i fodret där jag flyttade utan att behöva åka många mil till en återförsäljare.
Vi ger vår tysk jaktterier DOGGY
Det har hon fått sen hon föddes i prinsip. Hon mår topen på det.
Vi fick med oss en påse från uppfödaren, men fick sedan höra så mycket dåligt om det från andra så vi provade att byta till ett mer "finar" och DYRARE foder. Det sas att hon skulle behöva äta mindre och bajsa mindre av det.
SKITSNACK
Hon bajsade lika mycket, tre gånger om dagen. Dessutom tappade hon energi och blev smalare.
Så vi böt tillbaka till doggy och hon blev sig lik igen.
Under jaktsesongen, som är nu, får hon tilskott av Doggy professional dagen innan.
(men sen varierar ju mängden mellan alla hundar beroende på hur mycket man aktiverar sin hund. vår hun KRÄVER mycket motion som i sin tur kräver mycket mat. Så då är doggy ett väldigt prisvärt foder med hög kvalite!)
ytterligare fördelar med Doffy är att du kan köpa det överallt, i mat affären, oavsett vart du bor!
Schäfern äter Halla Medium och mår toppen. Han har tidigare ätit Doggy och mått jättebra på det oxå men vi märkte en klar bättring när vi bytte till Halla.
Ena taxen äter numera Eukanubda Digestion för sin känsliga mage. Han åt Halla Kyckling och ris tidigare.
Verkar som att det inte blir bättre riktigt med Digestion maten heller så han ska utredas nu.
Taxvalpen äter Royal canin Junior.
Jag har haft förr keeshondar och använt Nutra Nuggets som jag var nöjd med, nu för tillfället bor vi i Oslo var jag inte har sett det, jag använde också en tid Eagle pack vilket jag gillade verkligen!
Och hunden självklart får det bästs som är för den!
Det var inte menningen att denna tråd skulle bli så negativ... Jag har studera mycket inom djur osv. Och har gjort mitt slutarbete om Hundfoder, jag tycker det är intresant att diskutera olika foder och hur det fungerar!
Absolut, avel och gener har mycket att säga med pälsen, tro mig jag vet! Det här blir min 3 Kees från en väldigt bra linje! Men som sagt i Keesvärlden har vi kommit fram till att mera fett i fodret får pälsen att må bättre! Många ger också omega 3 olja åt hundarna!
För övrigt är Nordic det bästa foder jag någonsin provat.
Men nu handlade den här tråden om torrfoder och inte färskfoder så 
För mig tycker jag det är enklare med torrfoder, men brukar ge maletkött åt valpen också några gånger i veckan 
Doggy verkar populärt, måst kolla upp på deras sidor!
en kompis till mig har flera keesar och dem äter doggy robur.
jag har själv chowchow och mops, och dem äter doggy extra/extra aktiv, och dem har fina pälsar och bra i hull.
Tack för alla era svar 
Så ROLIGT att läsa att där finns fler som har keesar!!
Vi köpte en valp för drygt en månad se´n och som jag försökt komma i kontakt med andra kees-ägare (här via familjeliv) - men fick inte ett endaste svar...så jag trodde nästan vi var ensamma i väääärlden om att ha en kees!!
Fast när vi varit ute på sta´n eller så, så har vi (hon!) väckt massor med uppmärksamhet, och DÅ har vi stött på en och annan fd keeshondägare. Jätteroligt att få byta lite erfarenheter!!
Men nu var det foder det gällde. Vår är uppfödd på Proplan, och jag ser inget negativt med det. Mer än att det är bra dyrt, tycker jag. Med sig i packningen fick hon oxå 2 påsar Doggy, dom har hon oxå ätit med god aptit.
Denna gången har vi köpt Pedigree, och jag märker ingen skillnad nu heller. Bajsar mycket gör hon, tycker jag, men det verkar hon göra oavsett vad hon får för mat. Hon är överhuvudtaget väldigt matglad.
Uppfödarna gav sina hundar blodmjöl, såg jag. Varför vet jag inte, men jag misstänker att det är för att få pälsen extra fin??
Skulle vara roligt att höra vad du har för uppfattning om kees annars. Hur gammal är din valp nu? Tuggar hon oxå sönder allt därhemma? Suck...
Vad kul attt finna en Kees ägare!! Visst är dom små charmtroll
Och speciellt på stan vill alla komma och hälsa på vår Kees Ernie..
Jag älskar Keesar..detta är min tredje kees..mina förra keesar hade jag då jag växte upp som barn..
Min valp är nu 10 veckor, han kommer från en kennel i norge Arctic Kees!
Var ifrån är din? Hur gammal? tik eller hane?
Är det din första kees?
Valpen tuggar inte så mycket på möbler mest på leksaker och naffsar oss ibland när han blir för ivrig..men jag ignorerar honom direkt han biter mig..han har börja förstå att det lönar sig inte att naffsa för då leker ingen med honom
Jag sprnger in och ut med honom hela tiden för att göra honom rumsren så fort som möjligt.. Hur går det med er?
Jag fortsätter med eukanuba för nu och kollar lite senare om jag byter..
'
Skall du gå på utställningar?