• Yiskah

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

linkmamma skrev 2010-10-22 15:02:13 följande:
    När jag väntade min dotter testade jag den 27/10 jag trodde då  det var äl+7 fick svagt pluss på 2 test. Testade den 3/11 och fick då svagt då med(detta var ett annat test) dagen efter den 4/10 fick jag ont i magen och åkte in till akuten då de gjorde ul och tog blodprov.
    INGENTING. Hade en gulsäck som man kan ha vid grav eller efter äl men inget annat syntes.
    Dagen efter ringde läkaren och saatt mittblodprov visade inget heller. JAg var inte gravid...

Dagarna gick och jag sade var dag att jag vet att jag är gravid. jag var svullen om magen och tuttarna gjorde ont.
    Den 10/11 en vecka senareplussadejag med clearblue och ringdedå till läkaren som bad mig att komma in. Då visade det sig att jag var gravid. Fick komma in på ul 2 veckorsenare och sågdå ett hjärta som slog.
    Jag hade alltså rätt och läkaren fel. han sade sen att jag var en på typ miljonen som kan pissapluss innan det visar sig i blodet..

Närdet stora ul;et var visade det sig att jag plussat 1:a gången kort efter Äl.
    SÅ MAN KAN KÄNNA TIDIGT.
    Vi fick MF i somras och jag hoppades lång tid efter beskedet (eller egentligen fortfarande...) att någonting skulle ha gått snett någonstans. Att deras blodprov visade fel. Att deras UL visade fel. Att alla på hela akutmottagningen hade fel. Nu pratar jag inte om traumat och paniken som önskar att få spola tillbaka tiden, för den fanns det gott om, men jag pratar om att jag faktiskt INTE TRODDE på dem. Det är först nu det börjar gå upp för mig. Jag skulle ha varit i v. 25 nu, och det borde synas mer än såhär...

Stort grattis till dig som bevisade motsatsen!
  • Yiskah

Jag tycker det är för starkt för att vara ett spökstreck. Håller för övrigt med föregående talare; ta ett nytt test om några dagar, med morgonurin så får du nog svaret du söker :)

• Yiskah
    SamsonS skrev 2010-10-26 09:41:19 följande:
    Får jag också vara med här? :)

Har BIM den 4/11 och detta är första försöket.

Jag är redan lite smått illamående till och från och har som mensvärk, framför allt på kvällarna.
    Åh vad jag hoppas, vill ju så gärna!
    Välkommen hit! Självklart får du vara med här.
    Ser att du är 89:a! Spännande :) Berätta mer om dig själv och hur din livssituation ser ut! Jag behöver fler unga att prata med :)
  • Yiskah
    SamsonS skrev 2010-10-26 12:33:39 följande:
    Yiskah: är ju som sagt 21 år, sambon är 25. Bor utanför Laholm i vårat hus vi köpte för ca 1 år sen. Är förlovad sedan 2,5 år tillbaka. Jag har velat ha barn i ungefär ett år nu och äntligen är sambon med på det, lycka! För tillfället pluggar jag psykologi på högskola :)

Hade varit så himla kul om jag blev gravid nu, då sambons kusin ska ha sitt första i januari, hans syster nr 1 sitt första i mars och syster nr 2 i maj. Häftigt om hela släkten på hans sida får med 2 månaders mellanrum :) haha
    Vad mysigt :) Vad gör sambon din om dagarna? Jag själv är 20 år, liksom min sambo. Jag jobbar inom Landstinget och han på Korsnäs. Jag har velat ha barn lääänge (är uppväxt med 7 småsyskon och jag har därför tagit hand om barn nästintill hela mitt korta liv) men sambon är ensambarn så honom har jag fått jobba lite med ;) Vi är förlovade sedan 1½ år tillbaka och det var i våras som även han blev mer säker än rädd! Kanonkänsla, verkligen! :) Blev gravid på första försöket men fick tyvärr MF i somras. Är nu inne på andra försöket och sitter på stadiga BIM+4 idag. *Håller tummarna för att jag plussar snart*
  • Yiskah

Ja, att nära vänner/familj får barn är en jäkla boost på att vilja försöka själv också :)

Faktiskt inte så många symptom. Inte alls som sist i alla fall... Det största är väl att jag har såna intensiva humörsvängar. Jag är skitsurig (haha), trött, hungrig, lätt illamående, yr och känner stickningar i buken, men inte så mycket mer än så. Förra gången mådde jag sjukt illa, kände att det hände grejer i magen, kissade stup i kvarten och så.

Nu när jag läste igenom så insåg jag att det var rätt många symptom ändå, men det KÄNNS hur som helst helt annorlunda den här gången. Jag tror att oron tar över hela mig med tanke på vad som hände förra gången och framför allt faktumet att jag är på BIM+4 men inte plussar :( Förra gången var jag så lycklig och nu är jag mest bara spänd. Jag vågar liksom inte ta till mig det hela. Jag vågar inte låta det komma för nära, för jag är så livrädd att det ska tas ifrån mig som sist. Fy :(

• Yiskah

Hattifnatt89: Ja, man får se till att försöka hålla humöret uppe trots att det är svårt :)

• Yiskah

Jag kände bara ett lätt illamående på kvällarna men inget mer förutom att brösten var spända, svällda och ömmande. På BIM fick jag ett stort fint plus :D Utan några överdrivna symptom. Så håll ut tjejer!

• Yiskah
    AnniPigg skrev 2010-11-30 18:12:45 följande:
    Tack, det ger lite mer hopp! Är på BIM idag, ingen mens i sikte. Ska göra ett test imorgon så får vi se...
    Lycka till! Låt oss veta hur det gick Solig
  • Yiskah

AnniPigg: Sålänge du inte fått din mens så är det ju inte för sent :) Testa imorgonbitti igen! Ang. flytningarna; jag får så varje månad vid ägglossning! Det kan inte vara så att sen du slutade med pillren så är cykeln rubbad tror du? Eller har du tagit äl-test? :)

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?